Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

slasket gearstang

Henrik Berg Andersen

Henrik Berg Andersen
bruger siden
28-07-2007

01-08-2007 kl. 13:58

Jeg prøvekører biler for at blive klogere på, hvad jeg vil have. Om ikke andet så for at blive forvirret på et højere plan. I dag prøvede jeg en brugt Xsara Picasso, da Citroën i Herlev mente, at det var det fedeste tilbud, der kombinerer plads til 5 (3 børn) og lav afskrivning. Jeg havde ellers set mig varm på at prøvekøre den nye C4 Picasso, men "...man skal lige overveje, om den nu også er 100.000 mere værd", som han sagde. Well, jeg tager en tur i hans 1,6 Picasso og jeg må sige, at den er let kørt. Man sætter sig bare ind og kører den uden videre tilvænning. Lige på nær gearstangen. Er gearet også en så udtalt slasket pind i C4 som i Xsara? Det er komplet umuligt at se, om den står i 5 eller 3, og jeg var nogen gange i tvivl om jeg overhovedet havde sat den i gear, inden jeg slap koblingen. Ellers var den helt ok at køre i og god plads. Lidt snerrende støj fra motoren og konstant rumlen fra vejen. Hvis jeg sætter dagsordenen: "Jeg hader slasket gearstang". Hvad kan I så komme i tanke om derude, hvilke modeller, der falder i den kategori. Min ældgamle Mazda 626 fra 1991 har et mere præcist gear end den 2 år gamle Picasso.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

01-08-2007 kl. 15:30

Hej.

Hvad angår valget mellem Xsara Picasso og C4 Picasso, så ville jeg klart gå efter C4. Det er en klart mere moderne bil end Xsara.

Nu ved jeg ikke, om det er C4 Picasso eller C4 Grand Picasso, der er mest aktuel for dig, men hvis du er interesseret i Grand Picasso, så ved jeg, at den netop nu er på "tilbud" med HDI motor og VTR+ udstyr - ihvertfald hos Citroen i Ballerup, og det er jo ikke langt fra Herlev.
Iøvrigt er HDI motoren alligevel den motor, som passer bedst til bilen, og med VTR+ udstyr mangler du intet i bilen.

Grand Picasso koster normalt 25.000 kr mere end C4 Picasso, men pga. tilbuddet er den forskel væk.
Der imod byder Grand Picasso på et meget større bagagerum, hvilket du nok vil nyde, når alle tre børn tager med på tur.
Sidst men ikke mindst har Grand Picasso en tredje sæderække, som kan slåes op fra gulvet. Så er der også plads til at tage ungernes kammerater med til fodbold.

Hvad angår det slatne gearskifte i Xsara Picasso, så kender jeg det også fra den model. Men også fra andre især franske biler.
Jeg har f.eks. prøvet en Peugeot 206, hvor gearskiftet var utroligt slasket allerede efter 60.000 km. Dethar jeg altså aldrig oplevet i en tysk eller japansk bil.
Jeg ved ikke, om det egentlig gør noget - altså rent holdbarhedsmæssigt, men jeg synes personligt også, at det føles helt forkert, og har derfor også fravalgt biler af netop den årsag.

Henrik Berg Andersen

Henrik Berg Andersen
bruger siden
28-07-2007

02-08-2007 kl. 00:53

Jeg har set på Citroëns hjemmeside og fundet forhandleren i Ballerup. Det er Helge Andersen både i Herlev og Ballerup. Desværre kan jeg intet finde om det tilbud på C4 Grand Picasso med HDI og VTR+ udstyr. Sælgeren i Herlev sagde heller ikke en lyd om et sådan tilbud. Han stilede straks til, at jeg burde købe en Xsara Picasso, hvis jeg vil holde afskrivningen nede. Well ... måske har han bare nogle Xsara'er som han gerne vil have fyret af.

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

02-08-2007 kl. 14:41

Hej.

Så kør en tur forbi Citroen i Ballerup.
Han har to af ovennævnte modeller stående i udstillingen.
Jeg mener, at rabatten er ca 25.000 kr.
Jeg var selv ude at prøvekøre den ene i søndags.

Profil slettet

Profil slettet

02-08-2007 kl. 18:27

Hvis du gerne vil se på en Citroën C4 Picasso, men ikke er sikker på om forhandleren i Herlev og Ballerup er for interreseret i at komme af med en "gammel" brugt, kan du da besøge forhandleren i Ejby eller Gladsaxe/Søborg istedet, det kan jo være du får en anden forklaring der.