Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
"Skum" v. oliedækslet...
Profil slettet
13-12-2010 kl. 18:59
Hej forum.
Jeg konstaterede forleden at oliestanden var en enkelt streg fra max og ville lige efterfylde en deciliter.
Men da jeg tog oliedækslet af var der noget hvidt skum på undersiden ? Er det fordi at vandindholdet er højt pga de skiftende temperaturer ?
Er det noget man skal være bekymret over ?
Olien så pæn brun ud på målepinden. Bilen er i øvrigt en Opel Corsa 1,0 fra 2002.
Hilsen Per
Profil slettet
13-12-2010 kl. 19:16
på værksted med enten Falck eller tilsvarende.
Din toppakning er med stor sandsynlighed utæt og skal skiftes.
Ikke nogen kæmpe udskrivning, men du ødelægger motoren hvis du kører videre fordi der pga utætheden er kommet vand i motorolien.
Din toppakning er med stor sandsynlighed utæt og skal skiftes.
Ikke nogen kæmpe udskrivning, men du ødelægger motoren hvis du kører videre fordi der pga utætheden er kommet vand i motorolien.
Profil slettet
13-12-2010 kl. 20:26
Helt seriøst: få tryktestet jeres motor! Det koster måske 50-100 kr. og så kan I udelukke eller fastslå om det er toppakningen. Det er altså dyrt, hvis det er den der er utæt og I intet foretager jer!
Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006
14-12-2010 kl. 00:17
Som flere af de andre også er inde på er det kondesvand der blandes i olien og afsættes ved oliepåfyldningen. Fenomenet opstår på alle biler dog mest udtalt nå man kører mange småture hvilket motorvalget også kunne indikere.
At påstå toppakningen er gået blot fordi der er skum på oliedækslet er skudt langt forbi målet.
Samtidig kunne jeg godt tænke mig at høre Joakim hvor han får kølesystemet trykprøvet for 50 kr.
At påstå toppakningen er gået blot fordi der er skum på oliedækslet er skudt langt forbi målet.
Samtidig kunne jeg godt tænke mig at høre Joakim hvor han får kølesystemet trykprøvet for 50 kr.
Profil slettet
14-12-2010 kl. 09:44
Hej.
Tak for de mange kommentarer !!
Jeg har imellemtiden checket kølevæske-standen, og det ser ikke ud til at den har brugt vand overhovedet.
Så selv om den bliver brugt til en lang tur hver dag, så føler jeg mig overbevist om at det er de enorme temperaturskif vi oplever lige nu der er skyld i skummet.
Jeg skal alligevel have bilen til olieskifte indenfor de næste 3-4000 km . Det vælger jeg måske at fremskynde lidt så der er frisk olie på maskinen.
Tak for de mange kommentarer !!
Jeg har imellemtiden checket kølevæske-standen, og det ser ikke ud til at den har brugt vand overhovedet.
Så selv om den bliver brugt til en lang tur hver dag, så føler jeg mig overbevist om at det er de enorme temperaturskif vi oplever lige nu der er skyld i skummet.
Jeg skal alligevel have bilen til olieskifte indenfor de næste 3-4000 km . Det vælger jeg måske at fremskynde lidt så der er frisk olie på maskinen.
Profil slettet