Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Skoda Fabia med dårlig brændstoføkonomi

Henrik Martin Wæhrens Winther

bruger siden
13-01-2006

16-03-2008 kl. 15:55

Jeg har en Skoda Fabia 1,4 TDI fra 2007. Den bliver primært brugt til at køre mellem Århus og Frederikshavn et par gange i ugen. Efterhånden kan den ikke køre meget over 15 km/l i gennemsnit pr. tank. Fabrikstallet er opgivet til 21,7km/l. Jeg kører meget sjældent over 120 km/t, så det er ikke fordi, jeg presser den til det yderste. En mekaniker hos SMC-biler mente, at det skyldes årstiden. Det må jo så blive rigtig slemt, hvis det engang bliver rigtig vinter. - Er der noget galt med bilen? - Har andre været ude for det samme? mvh Henrik

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

bruger siden
13-01-2006

18-03-2008 kl. 14:57

Jeg har lige kørt en tur fra Århus til Frederikshavn og tilbage igen (2x180 km). Tankede inden afgang og igen ved hjemkomst til Århus. Jf. udregning havde bilen i gennemsnit kørt 16,4 km/l, hvilket er godt i forhold til tidligere. Jeg kører altid med fartpilot og motorbremser, hvor det er muligt. Bilen er monteret med nye Michelin vinterdæk i samme bredde som originaldækkene. En stigning i forbruget var dog registreret inden skift til vinterdæk.

Claus Rasmussen

Claus Rasmussen
bruger siden
28-08-2007

28-03-2008 kl. 17:15

Hej Henrik.

Jeg har en Fabia 1,4 tdi og kører dagligt 200 km mellem hjem og arbejde. Jeg kan ikke få forbruget under 20 km/l så det må være din bil som fejler noget. Jeg har haft bilen fra ny (2005 jan) og nu har jeg kørt over 160.000 km og har ikke haft problemer med bilen.