Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Skal vi tage en debat om bilpriser ?

Profil slettet

Profil slettet

28-06-2011 kl. 15:30

Faldt over denne annonce på forsiden her på bilbasen http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/fiat/barchetta/18-16v/714016 Fin bil tænker jeg og sikkert billig nok?, men så slår det mig at biler fra 1998 bør være langt billigere ? ihvertfald dem jeg køber. Så søger jeg lidt og falder over denne http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/peugeot/607/30-sv-aut/705822 Jeg ved godt at de ikke kan sammenlignes men så alligevel, får der er jo himmel til forskel på pris, årgang og udstyr i de 2 biler. jeg ved godt at nogle biler falder mere og hurtigere i værdi end andre men jeg synes at Fiat Barchetta`en er for dyr, men hvad skulle den så koste ? det er jo det frie markedet :-)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

28-06-2011 kl. 15:36

Tjaa, En Cabriolet er en forholdsvis sjælden bil i DK, alene DET er med til at holde prisen oppe.
En Peugeot 205 fra 1986 har været værdiløs i mange år, men en 205 Cab, se DET er en ande sag (blot et eksempel)

Den anden bil er et kæmpestort møjsvin af en benzinsluger, vægtafgift, reperationer og en km-pris på 1,5kr. pr. kilometer bare i benzin, den er fuldstændig umulig af finde en kunde til i disse tider.

Prøv, for sjovt, at se på en Citroen C5 3,0 V6, kontra en 2,0i, du vil opdage en 3,0eren er BILLIGERE end en tilsvarende 2,0 og det selvom at 3,0eren var ca. 100.000kr. dyere fra ny.

Dette indlæg blev 28-06-2011 15:37 redigeret af dets forfatter.

Profil slettet

Profil slettet

28-06-2011 kl. 21:16

P 607 køre ca. 2 km/l mindre, det gør ikke noget i min verden.

Noget andet som bør trække ned på Fiaten er farven og det at modellen er sjælden, det er nogle gange en positiv ting, men ikke i dette tilfælde.

Dette indlæg blev 28-06-2011 21:38 redigeret af dets forfatter.

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

29-06-2011 kl. 10:54

K S skrev:
En VW holder traditionelt set også prisen bedre end mange konkurrenter, selv om der ikke er rationelle argumenter for det.

Gu gør den ej.
Det er en ret udbredt misforståelse, måske noget VW-ejere bilder sig selv ind
At gammel Golf er lidt mere værd end andre bilen, det er altså ikke det samme som at den holder prisen bedre.
Hvis feks. en Golf koster 40-50.000 mere end et andet mærke og de efter 5 år er 20.000kr mere værd, så har den også holdt prisen DÅRLIGERE end det andet mærke.

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

30-06-2011 kl. 13:29

K S skrev:
Du har da ret i, at de (også) er alt for dyre fra ny af, men sammenligner du med andre biler i samme prisklasse, holder de typisk prisen (lidt) bedre.

Jeg er, stadig, ikke enig med dig KS :-)

Når en brugt Golf står til salg til en pris der ligger over hvad andre tilsvarende biler står til, så er det altså ikke ensbetydende med at de holder prisen bedre.

Merprisen på en ny (dyr) Golf bliver gradvist reduceret, for til sidst at forsvinde helt, husk på at skrotprisen på en Golf ikke er højere end på andet.
Kan du komme med en anden forklaring på hvor de 40-50.000,- bliver af, så hører jeg den meget gerne.