Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Skal man prøve en Lexus?

Emil Olsen

Emil Olsen
bruger siden
09-10-2003

22-04-2010 kl. 19:57

Står i en lidt speciel situation. Er i øjeblikket udstationeret, og skal være det i 2,5 år endnu. Jeg er glad for biler, men samtidig også fornuftigt/praktisk anlagt. Jeg har købt en Toyota Avensis 1,8 T2 stationcar som jeg er glad nok for, men der er bare ingen glæde ved at køre i den. Det skal siges at vi har et barn på næsten 3 år og det var hovedårsagen til valget af en stor fornuftig st-car. Der er rigeligt plads i Avensisen, og jeg vurderer også at det godt kan gå i Lexusen - men den er noget mindre. Jeg har snakket med min forhandler, og jeg kan bytte den til en Lexus IS250 årgang 2007 med 42000km på tælleren og masser af udstyr til en pris jeg kan acceptere. Udstyr er blandt andet læderkabine og alt det standardudstyr der nu engang er i sådan en... Både Avensis og Lexus er (naturligvis) uden afgift idet jeg opholder mig ude for DKs grænser. Derfor bliver mit værditab på Avensisen (som kun har kørt 4500km) relativt overskueligt. Om ikke andet mere overskueligt end hvis jeg havde været i DK. Har tidligere kørt Mx-5, og savner den. Tænker at en lækker bil med 6 cylindret motor, baghjulstræk og sportslig kabine/interiør ville give mig køreglæden tilbage. Hvad tror I - vil en 208hk baghjulstrækker bringe køreglæden tilbage til familiefaren? Mvh/Emil

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Emil Olsen

Emil Olsen
bruger siden
09-10-2003

23-04-2010 kl. 12:02

Jeg tog ud og prøvede den idag - ja, den kører godt sådan en...

Nu skal der tænkes lidt, og så må vi se. Det var dejligt med lidt sportslig feeling... :-)

Mvh/Emil

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006

23-04-2010 kl. 14:27

Det er vist "Ja" du gerne vil have at vi siger, ik ? :-)

Profil slettet

Profil slettet

24-04-2010 kl. 09:49

..gå da efter den ægte vare i en BMW og nøjes ikke med en "wannabee"

Emil Olsen

Emil Olsen
bruger siden
09-10-2003

25-04-2010 kl. 07:48

Jo - det er jo nok "ja" jeg gerne vil have at I siger...

Tankerne her i weekenden går dog på om pladsen bliver for trang. Avensisen er jo lidt som en Berlingo - uden charme og mandlighed, men med oceaner af plads. Forestiller mig at hver en tur med familien i ISeren vil blive et projekt. Muligvis et projekt med en sur hustru...

De par kommentarer der er faldet omkring BMW rammer desuden hovedet på sømmet. Jeg får bare ikke nær så meget udstyr og motor til prisen - og en BMW forhandler vil nok ikke give meget for Avensisen.

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006

27-04-2010 kl. 10:04

Avensis købes på fornuft, BMW på mærket. Ingen af valgene er forkerte. Du må simpelthen bare vælge...