Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Skal du sælge din bil - så pas på!
Profil slettet
02-05-2008 kl. 15:43
Hvis du står foran at skulle sælge din bil, skal du være opmærksom på, at der muligvis huserer nogen på nettet, der samarbejder om at tale din pris ned på et leje, som er under, hvad du oprindeligt havde tænkt dig, at din bil var værd.
Jeg har for nylig solgt min gamle bil via dba og bilbasen. Det blev et hurtigt salg, men også en noget ulden oplevelse. Den blev sat til salg en søndag aften kl. 21.30, og allerede efter 5 minutter ringede den første mulige køber. I alt ringede 5-6 forskellige mænd i tidsrummet 21.30-23.30 - en søndag aften! Allerede dér ringede alarmklokkerne. De fleste almindeligt dannede mennesker udviser vel tilpas meget pli til ikke at ringe på sådanne tidspunkter?
Én fyr lød dog mere troværdig end de resterende, og jeg lod ham komme samme aften for at se på bilen, idet han sagde, at hans egen netop var brudt sammen, så han havde travlt med at finde en ny.
Han sagde, at han var bagerlærling, og at han ikke vidste noget særligt om biler, men på den korte tid, han tjekkede bilen, opdagede han en lang række ting, jeg aldrig havde lagt mærke til i det halvandet år, jeg havde haft den. Han var heller ikke synderligt interesseret i at prøvekøre bilen - lidt underligt, at man ikke søger større vished om bilens kvalitet, hvis ens egen bil netop er brudt sammen...
Da vi skulle udfylde og underskrive overtagelsespapirerne, var han ikke interesseret i et sæt - det var nok, at jeg havde et. Han lovede at køre til motorkontoret førstkommende hverdag for at få omregistreret bilen, men det var først, da mit forsikringsselskab informerede CRM efter tre uger, at omregistreringen rent faktisk fandt sted.
Alle disse ting havde vakt min nysgerrighed, så i dag gik jeg ind på bilbasen for at tjekke, om bilen mon var sat til salg igen. Ganske rigtigt - den står til 2.500 kr. mere end jeg fik for den, og det er endda mine billeder, der bruges til at promovere bilen i annoncen.
Jeg er som sådan ok tilfreds med den pris, jeg fik for bilen, men min anke ligger i, at nogle mennesker tilsyneladende kører et urent spil for at tjene penge på brugtbilshandler. Det synes jeg, at I andre sælgere skal være opmærksomme på. Sørg også for selv at være med til omregistreringen af bilen, så I slipper for at betale 3 ugers registreringsafgift, mens en anden kører rundt i bilen.
Sidst rettet: 2/5-08
Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006
02-05-2008 kl. 17:15
"Jeg er som sådan ok tilfreds med den pris, jeg fik for bilen, men min anke ligger i, at nogle mennesker tilsyneladende kører et urent spil for at tjene penge på brugtbilshandler".
Hvori ligger det urene spil??
Hvis nogle gider forsøge at opnå 3 uger gratis forsikring eller prøve at tjene 2500 på et gensalg er det da helt legalt.
Hvori ligger det urene spil??
Hvis nogle gider forsøge at opnå 3 uger gratis forsikring eller prøve at tjene 2500 på et gensalg er det da helt legalt.
Profil slettet
02-05-2008 kl. 17:23
Ja, jeg må sige at jeg heller ikke helt forstår sagen sammenhæng endsige det kritisable i historien. Der er da adskillige mennesker som lever af at købe billigere end de sælger en given vare! Lasse, din bil var vel til salg til en pris som var attraktiv, derfor mange hurtige henvendelser. Jeg kan ihvertfald ikke umiddelbart se en konspiration i sagen.