Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Skal din bil have dette grimme skilt?

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006

21-04-2007 kl. 19:23

Har I set det nye mærkat som alle gulpladebiler med betalt moms skal køre med ? http://fpn.dk/motor/bil/article58281.ece Det er dog det mest latterlige mærkat! Man behøver sgu da ikke lave et tudegrimt skilt og stave teksten "Bilen må bruges privat". Et langt mere diskret skilt er da rigeligt. Kig dog til vore nabolande (f.eks Tyskland eller Norge), hvor sidstnævnte f.eks har et diskret klistermærke der fortæller at årsafgiften er betalt. Det her er nærmest amatøragtigt!

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

22-04-2007 kl. 00:49

Det er da godt nok for åndssvagt! Om det så er en tyskercontainer som en Cayenne, eller bare en billig Kia på gule plader, gør private typisk lidt mere ud af deres biler end tilsvarende firmabiler. Derfor synes JEG, at det burde være lige omvendt - at det var de biler, hvoraf der IKKE er betalt moms, der skulle have de grimme klistermærker på. Den slags er som regel plantet til med reklamer alligevel, hvorfor det mærke der ikke ville gøre den store forskel.

I forvejen er der betalt alle mulige former for afgifter og skatter af vores biler, så det er godt nok populært sagt en OM´ER!

Profil slettet

Profil slettet

22-04-2007 kl. 13:07

Der synes jeg, at du er helt afsporet!

Hvorfor skal man købe en koreaner-skideæske til 130K, når det man har brug for er en bil nr. 2 med stort kørselsbehov, og man for de samme penge kan få en nyere Sportsvan D-4D, Caddy TDI, Focus C-Max osv?

Altså, i mine øjne er det mere spild at købe en bil til 4 fremfor en dieseldrevet til 2. Men det er måske bare mig... Jeg føler i hvert fald ikke, jeg har udnyttet noget som helst!

Profil slettet

Profil slettet

22-04-2007 kl. 17:32

Det er da ikke en skid med at have råd, enhver kan belåne huset til op over skorstenen og købe en Cayenne, hvis det var det man ville.

Princippet er, at man kan få mere bil for færre penge - basta. Og jo, det er rigeligt berretiget at køre i en Combivan halvt privat / halvt erhverv. Tag en kiks...

Profil slettet

Profil slettet

26-04-2007 kl. 11:55

Toyota er nu den førende producent i verden, så din latterlige holdning kan du godt gemme til dig selv.

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006

26-04-2007 kl. 15:50

Lars, det er ynkeligt at høre at du påstår man omgår loven fordi man køber en gulpladebil! Uvidenhed er en grim ting, misundelse endnu værre.

Profil slettet

Profil slettet

29-04-2007 kl. 10:08

Ja, de må jo synes at det er iorden. Selvom jeg iøvrigt ikke er videre imponeret over indgrebet, er det dog en forbedring at det atter er økonomisk attraktivt at købe en alm. stationcar på gule plader, så man bedre kan købe efter reelt pladsbehov.

Profil slettet

Profil slettet

29-04-2007 kl. 10:11

Hvor stort mon sådan et skilt er? som en cd, eller en lp? ;-)
Hvorfor dog ikke integrere det i den vægttavle, der alligevel er lovpligtig på gulpladebiler...

Profil slettet

Profil slettet

30-04-2007 kl. 16:28

Det er jo ikke det at privatekøber biler uden bagsæde der er problemet, men hvor er logikken i at afggiften skal være 3 gange større på en bil bare fordi den har en sædebænk i bagagerummet. jeg syntes det var fair nok hvis man ik blev straffet så hårdt bare fordi man har brug for sæderne,
den eneste merpris for hvideplade biler der burde være skulle vær eprisen for selve bagsædet

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006

03-05-2007 kl. 22:22

Lars: du skriver "jer der omgåes loven". Man omgår ikke loven fordi man køber en gulpladebil. Mere tydeligt kan jeg vist ikke gøre det.

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006

03-05-2007 kl. 22:28

For nu lige at køre emnet tilbage til det oprindelige, nemlig klisterærket. Hvis det kommer til at se ud som vist på linket, så tænker jeg :

1. Der er intet årstal på det, vil det sige at når man har fået det, så skal det aldrig udskiftes?
2. Der er ingen nummerplade ID på det. Vil det sige at det ikke viser hvilken bil det gælder for?

Hvis begge punkter ovenfor er korrekte, så giver det da et hul af dimensioner for fusk! Hvordan vil SKAT styre at kun de rigtige biler har det på? Man kan jo låne af hinanden, og videføre skiltet til en erhvervsbil når man engang har fået fat i det. Eller hva??