Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Skal der advares imod en Skoda Superb?

Henrik Berg Andersen

Henrik Berg Andersen
bruger siden
28-07-2007

31-07-2007 kl. 01:05

Hej folks. Jeg har bladret i mange timer og gloet på afskrivningsbeløbet per år, som man ofte kan se i bunden af opstillingen for biler her på Bilbasen. Tilsyneladende bliver en Skoda Superb ikke afskrevet så meget, hvis den er brugt lidt. Er det en bil man tør købe eller koster den en arm og halvdelen af huset at reparere på?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lars Olsen

Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006

31-07-2007 kl. 08:17

Jeg er ikke sikker på at du kan bruge bilbasens afskrivning til ret meget andet end et fingerpej.
Dog tror jeg godt du kan forvente at en Superb har lidt større værditab end en Octavia, men stadig relativt lavt.

Reserveledene er altid dyrre jo større bilmodel man vælger, men du behøver nok ikke at frygte at skule gå fra hus og hjem hvis du køber den. Der er adgang til uorg. reservedele som er betydeligt billigere end hos VAG

Thomas Pedersen

Thomas Pedersen
bruger siden
21-09-2004

31-07-2007 kl. 09:39

Skoda Superb er baseret på en forlænget VW Passat til det kinesiske marked med 10 cm. længere akselafstand. Der er mere kabineplads end i den nye A6.
Alle sliddele m.m er de samme som VW Passat, så den ikke dyrere at holde kørende end en VW Passat Superb er bare større og med alt i udstyr til den rigtige pris.
Er selv rigtig tilfreds med min Superb 1.8T.
Værditabet er nok lidt større end passat pga. at den ikke er så kendt.

Profil slettet

Profil slettet

31-07-2007 kl. 10:04

Min Mekker har en Superb med den "rigtige" motor, nemlig V6'ern i diesel med (tidligere) 163HK. Hver gang han skal ud at køre er smilet op til begge ører efter han fik den chippet hos sanco til 192HK.
Den lugter lidt af A6. Meeeeen A6'ern er interiør mæssigt altså klart bedre.
Du køber bare den Superb.