Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Skæve bremseskiver

Profil slettet

Profil slettet

24-01-2006 kl. 15:00

Jeg mener, at der var nogle problemer med at bremserne ikke ville tage ved med det samme når man kørte eksempelvis i regnvejr og derfor monterede man de spoilere du nævner for at lede så meget vand væk fra skiverne som muligt.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jakob Eibye

Jakob Eibye
bruger siden
24-06-2004

27-01-2006 kl. 16:57

Hej L.K :-)
Skæve bremseskiver kan komme af enten rust på dine nav foran eller dine nav foran er skæve! Det er jo ikke holdbart at skifte skiver hele tiden. Få værkstedet til at skille bremserne ad foran og tjekke for rust og derefter mål navene for skævhed med et måleur! Så finder I problemet :-) Mvh. Jakob

Profil slettet

Profil slettet

28-01-2006 kl. 12:39

Tak for gode input. Forhandleren kigger endnu engang på bilen og vil foretage afmontering af bremser for at lave en udmåling af navet og ellers se om alt er som det skal være. Jeg har aldrig hørt om kobberfedt mellem nav og skive og jeg er sikker på, at det heller ikke forekommer i dette tilfælde.
Jeg havde ellers fået en sang fra de varme lande om, at rust på selve skiven kunne være årsag til at de blev skæve, men den tror jeg nu ikke på. Alle biler får rustne skiver på denne årstid når de bare har stået stille en halv dag. Det skulle så betyde, at hovedparten af landets biler kører rundt med skæve bremseskiver - nej vel :-))

Profil slettet

Profil slettet

06-02-2006 kl. 10:28

Bremseskiverne er nu blevet målt ud og der er kun 3 hundrededele skævhed i dem. Det skulle være inden for tolerancen der angiveligt er 7 hundrededele i følge VW. Det ændrer dog ikke noget på, at bilen stadig ryster ved nedbremsning, så lige nu er jeg godt og grundig træt af det - især når man stadig får at vide, at det formentlig skyldes rust på skiverne - den tror jeg bare ikke på. Næste skridt er vel FDM og en bremsetest..........

Profil slettet

Profil slettet

06-02-2006 kl. 18:05

Jeg ved ikke lige hvad det er for noget kobberpasta du omtaler, for det kobberfedt vi bruger kan på ingen måde bruges til udstødninger. Desuden smører jeg altid navet på bilen hvis ejeren har det med at køre langt mellem service, eller hvis den givne bils skiver har det med at sidde fast. Og jeg har aldrig oplevet at skiverne bliver skæve.

Jeg ved at Mitsubishi´s skiver har det med at blive skæve ved gentagne hårde opbremsninger, men hvis man så sætter f.eks. Nipparts (uoriginalt) på, så bliver de ikke skæve.

Det kunne måske være en mulighed her.

Profil slettet

Profil slettet

07-02-2006 kl. 07:31

Bærearme osv. er som tidligere nævnt blevet checket i forbindelse med syn hos FDM. Det er kun 4 mdr. siden og der var det også galt med bremserne.

Profil slettet

Profil slettet

07-02-2006 kl. 19:45

Er der nogen der har kendskab til om dette er et generelt problem på Passat årg. 1999? Jeg har hørt, at VW sjældent modtager reklamationer på bremseskiver - er det rigtigt?

Min bil har nu i 2 omgange fået nye skiver foran. Første gang havde den kørt ca. 5000 km. anden gang ca. 3000 km. Vi kører ikke og "fedtbremser" så det kan ikke være det der er galt. Er der nogen der har et bud?

Heldigvis har forhandleren dækket udskiftningerne i garantiperioden, men det er ikke en holdbar løsning på sigt.