Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Service i Tyskland - beholder man garantien?

Profil slettet

Profil slettet

22-06-2008 kl. 22:38

Skal snart til 30000 km eftersyn med min Octavia. Beholder jeg garantien hvis jeg får servicen lavet i Tyskland på et autoriseret skoda-værksted? - kan jeg i det hele taget spare så meget at det kan betale sig?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

23-06-2008 kl. 08:32

Ifølge FDM`s blad Motor, så midster du garantien ved at få serviceret sin bil i udlandet.

Profil slettet

Profil slettet

23-06-2008 kl. 08:43

..jeg mindes godt at kan huske at jeg læste noget om Peugeots 200.000 km motorgaranti, der kun gælder, hvis bilen er serviceret ved Peugeot i DK.
Men mht den alm. fabriksgaranti, så giver det ikke mening for mig at man ikke må få serviceret sin skoda hos skoda i tyskland, men gerne må køre hen til Auto-Finn i DK uden at garantien bortfalder (i henhold til det frie værkstedsvalg).
Men jeg tør da ikke love at jeg har ret :-)
Vh Anders

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

23-06-2008 kl. 09:04

Almindelig garanti bibeholdes. Har haft min til garanti rep hos forhandleren, efter service i Tyskland. Mine biler blive KUN serviceret i Tyskland - i enkelte tilfælde har jeg set besparelser på op til 60%.

Det gælder forøvrigt også, reparationer, dæk, fælge, udstyr, og alverdens andre ting.

OG så lukker værksteder ikke klokken 16 som i DK, men har oftest åbent til 18 og mange også på lørdage.

Sidst rettet: 23/6-08

Profil slettet

Profil slettet

23-06-2008 kl. 10:54

Har søgt på nettet - er der en der har informationer om et godt værksted der servicerer Skoda i fx. flensborg?

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

23-06-2008 kl. 15:54

Det mener jeg ikke er korrekt, der er udført service i henhold til producentens spec. ergo dækker garantien også - de fleste værksteder gider end ikke snakke om det. Men ja, jeg gemmer, ligesåmeget af personlige årsager, alle checklister og kvitteringer der følger med fra hvert eftersyn. Jeg får heller ikke lavet min bil på garanti det sted jeg købte den - det giver ikke mening for mig.