Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Seat vs VW
Profil slettet
29-05-2006 kl. 18:10
Tak for svaret! Ja, jeg vil måske kunne opnå flåderabat... Men jeg på Glof Plus var det kun ca. 5000 + moms det drejede sig om - kan det passe man ikke kan opnå en bedre rabat på enten Seat eller VW i en ren handel? På min Citroën C3 fik jeg 6.000,- kr. fratrukket kampagneprisen i sin tid - og det var uden at forhandleren tøvede. C3eren er en noget billigere bil, så hvorfor ikke en større rabat på Seat el. VW, når de er dyre?
Er der ikke nogle flere, der vil dele deres erfaringer?
På forhånd tak!
Er der ikke nogle flere, der vil dele deres erfaringer?
På forhånd tak!
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
29-05-2006 kl. 19:58
Jeg synes lige som Dennis at du skal vælge Altea. Toledo er knap så køn at kigge på, som Altea. Og det kommer til at betyde noget for brugtprisen når du skal sælge engang. Det er ikke ligefrem fordi der kører mange Toledoér af den nye model rundt på de danske veje. Så derfor Altea.
VW Golf Plus er en misforståelse i mine øjne, den kører sikkert godt og det, men jeg tvivler på det bliver et hit. Og så er den også dødkedelig i forhold til ALtea, der er ret unik.
Alternativt kunne VW Touran måske også være noget eller Toyota Corolla Verso med 177 hk.
Men af dem du selv nævner må det blive Altea.
VW Golf Plus er en misforståelse i mine øjne, den kører sikkert godt og det, men jeg tvivler på det bliver et hit. Og så er den også dødkedelig i forhold til ALtea, der er ret unik.
Alternativt kunne VW Touran måske også være noget eller Toyota Corolla Verso med 177 hk.
Men af dem du selv nævner må det blive Altea.
Profil slettet
29-05-2006 kl. 20:55
Hej
Jeg kigger på ny diesel bil (van) og har ca. 215.000 kr. at gøre med.
Valget kommer til at stå mellem 3 biler: Seat Altea og Toledo + VW Golf Plus
Mine krav: Motor 2.0 TDI DSG, aircon - den manuelle, midter armlæn - alt herudover betragtes som "luksus".
Jeg hælder meget til Altea, men synes at kan læse mig frem til, at den kan være støjende og desuden er merprisen for en Toledo overkommelig(er den mindre støjende?)... Dog er pladsen ikke afgørende, det jeg vægter højest er komfort og køreglæde - fulgt af brændstofsøkonomi. Seat modellerne har væsentligt mere standardudstyr (Stylance linien) end Golf Plus Trendline. Desuden har jeg også læst herinde at gearing er ændret fra VW til Seat - betyder det noget? Og er Golfen virkelig så meget bedre skruet sammen end Seat?
Til sidst - kan I anbefale nogle gode forhandlere, der er til at handle med... Har lavet lidt field research, men synes de har svært ved at give gode rabatter, når bilen er på guleplader - kan det passe?
Håber på nogen gode input!
På forhånd tak!
Jeg kigger på ny diesel bil (van) og har ca. 215.000 kr. at gøre med.
Valget kommer til at stå mellem 3 biler: Seat Altea og Toledo + VW Golf Plus
Mine krav: Motor 2.0 TDI DSG, aircon - den manuelle, midter armlæn - alt herudover betragtes som "luksus".
Jeg hælder meget til Altea, men synes at kan læse mig frem til, at den kan være støjende og desuden er merprisen for en Toledo overkommelig(er den mindre støjende?)... Dog er pladsen ikke afgørende, det jeg vægter højest er komfort og køreglæde - fulgt af brændstofsøkonomi. Seat modellerne har væsentligt mere standardudstyr (Stylance linien) end Golf Plus Trendline. Desuden har jeg også læst herinde at gearing er ændret fra VW til Seat - betyder det noget? Og er Golfen virkelig så meget bedre skruet sammen end Seat?
Til sidst - kan I anbefale nogle gode forhandlere, der er til at handle med... Har lavet lidt field research, men synes de har svært ved at give gode rabatter, når bilen er på guleplader - kan det passe?
Håber på nogen gode input!
På forhånd tak!