Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Seat Leon 1,4 Tsi

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

06-03-2010 kl. 17:46

Jeg var også lige omkring Seat i dag. Og prøvede ovenstånde. Dejlig bil at køre også. Rimeligt kvik uden dog at være en racerbil. Jeg kan virkeligt godt forstå hvorfor den motor har fået så meget ros. Den er meget harmonisk, behagelig og nem at køre. Der er kræfter nok til det hele. Og en god og brugbar 6-trins manuel gearkasse, der kom let i gear, og havde den vandring mellem gearene man forventede. Meget nem var den at køre. Udssendet udvendig er i orden. Den ser fræk og dynamisk ud. Og kan komme til at se rigtig fræk ud. Så der mangler der ikke noget. Indvendigt, ja der mangler altså noget. Det virker ikke som om at det passer helt til bilen. Der skal være noget mere stil over det a´la Golf. Pladsen i kabinen er som man kan forvente i den størrelse bil. Jeg kan lige sidde på bagsædet når jeg har rettet førersædet til. Så det er okay. Men en ganske fornuftig bil, hvor der er et fint kompromis mellem økonomi og køreglæde. Jeg synes at udseendet udvendigt er mere indbydende end en Golf 6. Men til gængæld ser en golf 10 år nyere ud i kabinen. Jeg ville nok hellere have en Opel Astra end Leon eller Golf. Astra har både lækkert design ude og inde.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg