Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Seat Ibiza 1,4 Reference

Kenneth Frederiksen

Kenneth Frederiksen
bruger siden
11-12-2006

09-04-2008 kl. 11:50

Hej.. Min kæreste købte for 2 mdr. siden en Seat Ibiza 1,4 Reference hos en autoriseret Seat forhandler nord for Kbh. Nu er den for 2. gang på værksted. Denne gang for flere ting. Ét er at venstre fjeder foran er knækket. (Bilen er fra 2004 og har kørt 35000 km) Men.. Efter min mening (og min private mekanikers) -er bøsningen ved venstre krængningsstabilisator knækket dér hvor den befæstiges under vognen. Ejereren af Seat forretningen påstår at det ikke "gør noget" at denne er knækket -ifølge hans synsmand at armen kan køre op/ned i bøsningen uden at det berører sikkerheden. Dog er den jo alligevel knækket !!?. Derfor har de i 1. omgang nægtet at skifte delen. En virkelig dårlig service af forhandleren. Dertil skal det siges at bilen er købt efter købelovens 2 års reklamationsret hvor fejl opstået indenfor 6 mdr. skal laves af sælger uden beregning. Selvom at Seat ikke vil skifte den, fortsætter vi selvfølgelig sagen. Basta, FDM eller forbrugerklagenævnet. Men er der nogen der erfaring med dette problem på modellen?Sidst rettet: 9/4-08 Sidst rettet: 9/4-08

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Kenneth Frederiksen

Kenneth Frederiksen
bruger siden
11-12-2006

11-04-2008 kl. 12:48

Du har ret..
Der står ikke Reference på reg.attesten, men det er ihvertfald en 1,4 med 75 hk og 16v. Dog er det den nye model.
Bilen er nu kommet fra værksted og vi vil så have den på lift for at se hvorvidt de har skiftet eller ej.
Dét kunne vi ikke få oplyst da vi hentede bilen.

Igen.. Dårlig service fra Seat nord for Kbh.

Måske har din bil samme fejl. Der sidder i hver side en rund bøsning med gummi i. Disse er på vores bil defekte.

En anden fejl vi havde påtalt, var raslelyd i venstre dør.. Dette er ikke blevet bedre.

Kenneth Frederiksen

Kenneth Frederiksen
bruger siden
11-12-2006

13-04-2008 kl. 16:57

[fedtekst]Hej Michael.

Jeg er helt sikker på at vi taler om den samme forhandler som i øvrigt ejer begge Seat butik´erne nord for Kbh.

Vi har også haft kæmpe succes med god service i Tåstrup. Det er dem som jeg har rådført mig med og de kan slet ikke forstå at bilen ikke bare bliver lavet så de har en tilfreds kunde.
Bilen har vi nu fået tilbage og der er ikke skiftet bøsning i krængnings-stabilisatoren.
Ydermere havde vi gjort opmærksom på at bilen ryster i tomgang når den er kold. Vi har fået at vide at det normalt er en føler der styrer dette og at den bør udskiftes. Det burde den være blevet, men når man gør dét, efterlader man normalt lidt kølervæske ud over gearkassen. Vores er knastør...!
Vi venter på vores 0-faktura hvor vi så kan se hvad de fortæller er skiftet...
Så nu tager vi det fra en ende af. FDM o.s.v. [/fedtekst]