Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Seat Altea XL 170 TDI DPF

Profil slettet

Profil slettet

20-05-2007 kl. 08:19

Hej lidelsesfæller. Vi har byttet vores passat med ovennævnte bil, skøn vogn. Vi har aldrig haft diesel før, er der nogen der har erfaringer med ovennævnte motor fra VW koncernen, gode som dårlige? Eks. hvad skal vi være opmærksomme på? På forhånd tak. Ole

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

22-05-2007 kl. 14:28

Dejligt at høre det er guf man har købt. Jeg må sige det kommer bag på mig 2.0 tdi bruger olie, har lavet lidt research herinde og det er der andre der beskriver. Så vi må jo masserer oliepinden, det går også. Flere klager over pumpedysen støjer, det er ikke en oplevelse vi har i Seaten, tværtimod 6 gear ude på motorvejen thats life. Grunden til vi valgte Seat var at VW er for dyr, og Skoda havde ikke en suv som vi skulle bruge. Min kone har dårlig ryg og Altesen er dejlig nem at komme ind og ud af. Vi er meget glade for den, og så ligner den ikke andre biler.

Profil slettet

Profil slettet

23-05-2007 kl. 16:11

Hello there.

Succesen med VAG koncernenes TDI-motorer og viderbygningerne derfra er jo kendt. Man putter jo ikke hvad som helst i en Audi :=)

Min gamle 1.9TDI 130hk havde max kompression og stadig alle hestene ved lavt moment fra rullebåndsudskriftet. Da havde den gået lidt over 0,3Mkm. Så motoren skal du nok ikke bekymre dig om.

Håber at Seat endelig har rettet op på deres blakkede ry (se www.lorte-seat.dk), og at du bliver glad for maskinen. 170TDI. Vrum. Vrum.

Vær især opmærksom på den gode økonomi ;=))
Diesel er kongen.

Profil slettet

Profil slettet

23-05-2007 kl. 21:29

Nu er vi jo rigtigt glade for bilen så ingen grund til at få ødelagt det gode humør vel? Tak for svaret.
PS. Tjek mit indlæg vedr. long life service.

Kristian Petersen

Kristian Petersen
bruger siden
24-03-2006

01-06-2007 kl. 09:00

Angående pumpedysestøjen, så vær opmærksom på, at 140/170 HK versionerne af 2,0-motoren benytter forskellige teknologier.

140 HK har traditionelle solenoiddyser (elektromagnetisk styret), hvorimod 170 HK udgaven har de nyeste piezodyser, som reagerer meget hurtigere (ca. 4 gange). Dette bevirker at det er muligt at give flere separate insprøjtninger pr. forbrænding (op til 5), så der opnås en bedre motorgang - næsten sammenlignelig med common rail ;-)