Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Salg af bil uden afgift.

Profil slettet

Profil slettet

28-01-2008 kl. 14:09

Er ved at sælge min dejlige Audi - den er uden afgift. Vil en pris m. afgift gøre den lettere at sælge? Det virker til at folk er lidt tilbageholdende med at købe en bil hvor de ikke er sikre på afgiften. Mvh

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Anders Wickmann

Anders Wickmann
bruger siden
06-08-2004

28-01-2008 kl. 14:12

Jeg har selv forsøgt mig og alle interesserede krævede at jeg fik vurderet bilen så de vidste hvad de skulle betale i afgift. Så jeg fik lavet en forhåndsvurdering af bilen hos skat og det lykkedes mig at sælge den.

Kan derfor anbefale at gøre det på den måde.

Profil slettet

Profil slettet

28-01-2008 kl. 15:09

Hmm har lige talt med Skat - forhåndsvurdering skal jeg ikke satse på åbenbart - de har først tid om ca. 2 år... hvis jeg er heldig.

Så vejen frem er tilsyneladende at få den registrerings- og toldsynet og derefter få Skat i sving... (pyh)
Det skulle gerne give en samlet pris jeg kan sælge den for...

Mads Peter Veiby

Mads Peter Veiby
bruger siden
12-10-2006

28-01-2008 kl. 15:28

På skat.dk kan du søge på tidligere afgiftsbetalinger. De plejer af ramme meget godt, men jeg kan sagtens se, at en køber vil vide det nøjagtige beløb. Prøv evt. at sælge bilen på mobile.de

Lars Olsen

Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006

29-01-2008 kl. 02:50

Forhåndsopgørelser laver SKAT ikke længere. Få toldsynet bilen og få den endelige vurdering, så kan du sætte bilen til salg incl. afgift.
Du behøver ikke at betale afgiften før du får solgt.

Alternativt må du sælge bilen på mobile.de eller ebay.de hvis bilen ikke er attraktiv incl. afgift.

Ejner Skræddergaard

Ejner Skræddergaard
bruger siden
08-07-2003

29-01-2008 kl. 07:34

Kære Knud Thomsen,
Skat har ikke en ekspeditionstid på to år, men ca 2-4 uger, men det er jo din bil. Måske en ide at møde op med de krævede oplysninger.
Mvh
Ejner