Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Sælge en bil med restgæld.

Profil slettet

Profil slettet

16-07-2011 kl. 22:13

Hej! Jeg står i den situation at jeg ikke har råd til at have min bil, men jeg skylder stadig x antal tusinde kroner på den og der er ejendomsforbehold i bilen. Nu er der så blevet budt på den, men jeg kan jo ikke bevise over for køber at jeg har tænkt mig at bruge de penge jeg får for salget til at betale restgælden. What to do?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

16-07-2011 kl. 22:54

Det er nemt nok, i går sammen i banken og der får køber en bankgaranti for at al gammel gæld bliver indfriet når køber overføre pengene fra sin konto til din.

Det er nemt nok og der er ingen problemer i det.

Husk at handlen er afsluttet når i går ud fra banken og køber skal derfor have reg. attesten, i kan evt. køre sammen op til SKAT og omreg. bilen med det samme, så er ALT ordnet med hensyn til salget af din bil.

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

17-07-2011 kl. 00:35

Mads har helt ret. Bare gør som han siger.
Har selv prøvet lidt det samme. Det er Slet ikke så problemfyldt.

Peter Hamann-Jungersen

Peter Hamann-Jungersen
bruger siden
06-01-2004

17-07-2011 kl. 08:42

Alternativt kan du få en gældsoversigt fran kreditor ! Så kan køber dele beløbet op i 2 .

Restgælden indbetales direkte til den som har lånt dig pengene , og de resterende kan du selv disponere over .

Med kvittering i hånden , så er restgælden indfriet. Det tager oftest kun et par dage at få fjernet pantet i bilbogen.

En bankgaranti koster penge, og oftest vil køber presse prisen helt i bund .

Omregistrering sammen på det lokale SKAT , er altid den bedste løsning.

Profil slettet

Profil slettet

18-07-2011 kl. 19:55

Jamen, så er sagen jo klar, tak for svarene.