Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Rover konkurs

Profil slettet

Profil slettet

14-06-2007 kl. 14:37

Hej :) Jeg er på jagt efter en brugt bil og har forelsket mig lidt i en rover 214 fra 1996, men jeg ved bare ikke om jeg tør købe den efter at MG Rover er gået konkurs. Rover skriver i en pressemeddelse på deres hjemmeside at konkurset ikke vil få nogen betydning for nuværende ejere, og siger derved også at alle reservedele fra biler bygget i perioden 1980-2005 overgår til Xparts. Jeg føler mig dog ikke sikker, og vil vide om der er nogen som har erfaringer med lignene sager. /Thomas =)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

14-06-2007 kl. 18:30

hej Steffen

Godt med noget knowledge, suplimt svar :)

Har du en ide om hvor meget disse to biler ligner hinanden? er det hele undervognen der er den samme eller blot enkelte dele.

Profil slettet

Profil slettet

14-06-2007 kl. 18:35

hej Steffen

Godt med noget knowledge, suplimt svar :)

Har du en ide om hvor meget disse to biler ligner hinanden? er det hele undervognen der er den samme eller blot enkelte dele.

Jan Rytter

Jan Rytter
bruger siden
05-09-2005

23-06-2007 kl. 21:44

Her haft en 97, fantastisk lille bil - rent miniature luksus....men efter at have runder 150.000 km har den blæst toppakningen 2 gange, endda med kun 8000 km mellemrum - og den er ikke kørt råddent eller hårdt. Dette kunne tyde på at den er lidt skrøbelig i motoren - der hives jo trods alt 103 Hk ud af en 1.4 l motor. Oliespild og olieforbrug er også en ofte set ting. Et andet kendt problem er rust i taget ved overgang til bagklap. Vi fik taget skiftet på rustgarantien - jeg var selv llidt overrasket over at det blev gjort uden brok eller bortforklaringer. Så vær opmærksom på det.. du kan se rusten i selve samlingen mellem tagplade og bagklap-karm, mellem de to hængsler til klappen.

Skulle jeg have en bil nr. 2 ville jeg nok kigge lidt på sådan en igen...den er sgu frisk at køre i og give fed luksus fornemmelse i lille størrelse. mvh Jan

Jan Rytter

Jan Rytter
bruger siden
05-09-2005

12-12-2007 kl. 14:51

mvh Jan