Bilbasen Forum
retfærdighed eller?
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
21-12-2005 kl. 10:28
1 Corolla 2,2 / Seat Altea
3 Golf Plus.
Jeg synes at golf plus er totalt misforstået. og temmelig kedelig i forhold til de to andre.
Afskrivningen er nok højest på Altea, men den er da en fed vogn.
Corolla med 2,2 bør du overveje meget kraftigt enten med 150 eller 177 hk. Den er nok mest driftsikker...
Profil slettet
21-12-2005 kl. 12:47
Profil slettet
Profil slettet
21-12-2005 kl. 18:35
Mads Nejsum Madsen
bruger siden
06-01-2004
21-12-2005 kl. 21:27
Svært valg... Men hvis du kan bruge det til noget, har vi netop købt Corolla Sportsvan 2,2 SOL, 136 HK som bliver leveret uge 2. I vores verden stod valget mellem Altea, Sportsvan og Mazda 5 lidt på sidelinien (kommer først i diesel til foråret - Derfor fravalgt!). Der har været lidt snak omkring at Sportsvan'en ikke er på højde med øvrige Toyotaer. Om det passer skal jeg være usagt, men normalt er Toyota jo også milevidt foran Seat, så mon ikke de som minium er på højde.
Der er lidt mere specielt/moderne design på Altea'en som jo nok vil friste nogen men det er jo som altid en smagssag.
Har været ude at køre flere lange ture i både Altea'en og Sportsvan'en og efter min mening er Toyotaen vinder. Primært pga. motoren, der går væsentlig mere lydløst og rolig end Pumpedyse motoren i Seaten. Dog taler DSG gearet for Seat'en, da det fungerer ret godt.
Men vores valg blev som skrevet Sportsvan'en og det bygger egentlig "bare" på nogle gode lange ture i dem begge... Så det vil jeg opforde til... Prøv dem og vælg udfra det...
Profil slettet
21-12-2005 kl. 21:27