Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Rengøring af fælge

Mike Nielsen

Mike Nielsen
bruger siden
19-11-2006

13-12-2008 kl. 16:35

Er der nogen der har et fif til at rengøre sine alufælge i denne tid hvor både bremsestøv, salt mm sætter sine spor på de fine alufælge?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

13-12-2008 kl. 17:49

Spand, vand og sæbe. Lidt knofedt og en blød børste. Der virker for mig! Ingen mirakelmidler er nødvendige. Hvis det ikke virker, er dine alufælge måske for ru (dårlige og billige).

Profil slettet

Profil slettet

13-12-2008 kl. 19:29

Hvis du vil tye til kemiske midler kan du bruge Oxalsyre. Det er meget effektiv over for bremsestøv m.v .

Ulrich Solberg

Ulrich Solberg
bruger siden
14-02-2004

14-12-2008 kl. 08:56

Med vand, sæbe og knofedt kommer man rigtig langt, hvis ens fælge bliver rengjort jævnligt. Så når bremsestøv ikke at sætte sig alt for godt fast. Hvis dine fælge er til det, så brug evt. en fælgbørste. Bruger dog selv Sonax fælgrens (for nemhedens skyld), men vasker efter med vand og sæbe.

Vær opmærksom at tjære fjernes ekstremt effektivt, med det man får med til at fjerne overskyende midler fra undervognsbehandling. Jeg har ladet mig fortælle at det alm. petroleum, men er ikke 100 % sikker.

Brug evt. Sonax Fælgforsegler, så de bliver mere modstandsdygtige overfor skidt. Jeg har ikke selv prøvet det, skal det siges, men jeg har brugt alm. voks til bilen (UDEN polérmiddel i!). Jeg tror (min overbevisning) at det er en god idé at give fælgene noget beskyttelse, hvis man bruger eks. petroleum på dem.

Du kan se lidt mere om Sonax her, hvis du har lyst:
http://www.sonax.dk/?newsforside=200

Jeg her generelt rigtig gode erfaringer med Sonax-produkter, og de kan købes gængse steder som bl.a. Bilka og Bauhaus.

Sidst rettet: 14/12-08

Profil slettet

Profil slettet

15-12-2008 kl. 09:33

Knofedt er det der skal til... Når du så har fået vasket dem helt ned, så giv dem en Nanobehandling, så er det meget nemmere fremover.