Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Regler for MC .

Profil slettet

Profil slettet

30-01-2008 kl. 16:25

Hej. Jeg har gemt indlægget her, da jeg ikke finder noget relevant sted for MC`ere. Har tænkt på at købe en maxi-scooter eller 45`er scooter til sommer til brug til arbejde de gode tørre sommerdage. Jeg vil derfor gerne vide : Hvad betaler man i forsikring og ejerafgift på henholdsvis en maxi-scooter ( 100-150 ccm) og en 45`scooter ?? Skal de til syn efter samme intervaller som biler ?? Har I råd til køb af scooter ? Jeg er en gammel dreng ( fyrre,f.. og f.....) så jeg skal have en med en god stor kåbe der beskytter krop og især knæ på de lidt våde og køligere dage :) Hører gerne jeres anbefalinger og gode råd. Mvh Per Rasmussen

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lars Olsen

Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006

30-01-2008 kl. 23:56

Hej Per

Jeg mener jeg giver 340 kr om året i vægtafgift for min MC og det er lige meget om det er en 1000 ccm eller en 125 ccm.
Det er sandsynligvis det samme for en EU-knallert.

Den skal ikke til periodisk syn som en bil, men skal synes ved ejerskifte hvis det er mere end 2 år siden sidste syn.

Glem sådan en Kinøjser som Steen forslår, hvis man endelig vil have en "rigtig" mc kommer man altså rigtig langt for 15.000 kr til en Japaner.

En Maxi-scooter ville være et rigtig godt bud, f.eks en Suzuki Burgman. den er dog noget dyrre end en knallert.

Profil slettet

Profil slettet

31-01-2008 kl. 16:12

til både Lars og Steen.
Jeg tror en Elystar Advance fra Peugeot ligner det jeg leder efter.
Men hvorfor kan den kun fåes som 50 ccm /45 scooter ?
Den er da oplagt som en 150 ccm med 15 hk der kan gå 100 km/t
Ved en af jer hvad forsikring koster til MC i de kategorier der ligger fra 100-250 ccm ?

Sidst rettet: 31/1-08

Lars Olsen

Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006

01-02-2008 kl. 19:22

Ansvarsforsikringen burde kunne fåes for 12-1500 kr pr år.