Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Rabat mig her og rabat mig der... - kig jer nu for venner!

Mikael Foldager

Mikael Foldager
bruger siden
06-01-2004

22-08-2007 kl. 12:58

Hej alle bilgalninge! Vi ser mange indlæg omkring rabatter på nye biler herinde. Og rabat er jo som sådan noget vi alle gerne vil have - for vi vil jo så nødig blive "snydt". Hvorfor er der ingen folk der går op i rådgivning og servicen hos de enkelte forhandlere?? Hvorfor sidde og bruge en masse tid og få den rigtige rådgivning hos en forhandler der gør en godt job i at vejlede omkring valget af ny bil - for så at servere alt på et sølvfad hos en konkurrent for at spare 1000 kr.?? Det er jo nemt at surfe rundt og få en eller anden rabat. Størrelse afhænger af mærke og model. Vi ved jo alle at hvis man har købt en "leasingtype" såsom Opel Vectra, Toyota Avensis, Ford Mondeo etc. og ikke har fået 40.000-80.000 i rabat så er man blevet snydt så det driver. Andre mærker har ingen rabatmuligheder - men har til gengæld en helt suveræn pris i forvejen!! Det er jo gynger og karusseller venner. Det er jo nemt at give store rabatter hvis man kunstigt har forhøjet listeprisen netop for bare at imødekomme os rabathungrende danskere. Jeg har en kammerat der netop har købt sig den nye fine Mondeo 2,0TDCi 130HK st.car med aut.gear - og fået 50 kilo i rabat, hvilket jo som sådan er fin nok. Den endte så med det ekstraudstyr han skal have på, på 420.000,- MEN MEN MEN....så kan jeg ikke lade være med at tænke på et andet vennepar som for kort siden fik sig en ny bil også. De har købt den nye SEAT Altea XL 2,0TDi med et suverænt gearsystem kaldet DSG. Den har alt i udstyr (mere end det Ford´en kommer op på selvom han har putte ekstraudstyr i den) - og STARTER gud hjælpe-mig i en pris fra 370.000... Har får han dog max 10.000 i rabat eller noget i den stil - men kan i se pointen??? Jeg ved i hvert fald godt hvilken bil jeg valgte! Stop rabat-rabat-rabat-rabat hungsten - for de mærker der yder store rabatter - det er sjovt nok også de mærker der har langt de dårligste afskrivninger. Man får jo kastet en gammel Mondeo i nakken efter sig når man kigger på brugte biler - og det samme i øvrigt med andre "rabat-mærker" som en 406, en C5, en Vectra, en Alfa etc.... Jeg synes bare folk skal lære at sammenligne på bundlinien, sammen holde udstyrsniveauer, motorer, køreoplevelser mv - end at kigge på det beløb lige ovenover bundlinien der hedder rabat! Jeg kører i øvrigt i en gammel 99 Polo selv for det er da noget mere begrænset hvad man kan tabe på en lille brugt bil. (Lige indtil de nye afgifter.... hmmm.. - men det er jo en anden snak) Venligst ham der synes i skal tænke jer om.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

22-08-2007 kl. 14:02

Generelt har du helt ret.
Hvorfor dog give disse kæmpe rabatter, istedet for generelt at sætte prisen lidt ned.

Din sammenligning af en Altea og en Mondeo er dog helt gal.
Det er jo ikke udstyret, der gør Mondeo dyrere, men der imod at det er en meget større bil.
Hvis du vil sammenligne en Altea med en Ford, skal du vælge C-Max, og så er der pludselig ikke så meget forskel på pris i fht. udstyr.

Din sammenligning af rabat i fht. afskrivning synes jeg heller ikke holder. F.eks. er Avensis kendt for at have en forholdsvis lav afskrivning, selvom det nok er bilen med den største rabat af alle.

Søren..

Mikael Foldager

Mikael Foldager
bruger siden
06-01-2004

30-08-2007 kl. 09:20

Hej - og tak for feedback.

Nu er det en XL han har købt - og den er længdemæssigt på størrelse med en VW Touran (ikke højde/bredde).
En alm. Altea er fuldt sammenligneligt med en C-MAx det har du ret i, eller en Golf Plus, en Scenic mv.
Avensis har historisk set flotte afskrivninger ja - men Toyota er bare desværre ved at ødelægge deres eget flotte arbejde ved at give deres kæmperabatter - det gier en nervøsistet i et marked, og det er aldrig særligt fordelagtigt.