Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Privat salg af brugt bil

Jakob Eibye

Jakob Eibye
bruger siden
24-06-2004

27-01-2006 kl. 16:39

Hej Claus, Jeg har selv bemærket det samme, som du skriver om :-) For mig er det klart at en privatperson ikke kan sælge en brugt bil til hvad en forhandler har stående på prisskiltet. Prisen må være noget under, for som du skriver, skal en privatperson ikke give garanti mv. Man kan selvfølgelig have en superflot og velholdt bil, som bare er i tip top stand og lakken skinner, så kan da godt snige sig tæt på en tilsvarende forhandlers pris. Mvh. Jakob

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Per Mørch

Per Mørch
bruger siden
08-03-2005

29-01-2006 kl. 16:13

Man skal dog bemærke, at der ofte ligger en skjult højere pris hos forhandleren end den man lige umiddelbart ser, her tænker jeg på leveringsomkostningerne som oftest er ca. 3-4000kr. Så skal du også lige se på de garantier du ofte får: De dækker f.eks ofte ikke motor og transmission, de har ofte en løbetid på 3 mdr. Nogle gange med 100% 1. md 50% 2. md og 25 % sidste måned. Jeg synes ikke man behøver megen fantasi for at regne ud hvem der betaler i sidste ende- DIG!!!
Med venlig hilsen
Per

Claus Sørensen

Claus Sørensen
bruger siden
06-01-2004

29-01-2006 kl. 18:40

Hvordan kan det være, når man søger på nyere brugt bil på databasen, at sælger tror de kan få lige så meget som en autoforhandler??

Er det ikke gået op for dem, at bilforhandleren har op til 24 mdr's reklamationsret - og det har private ikke.

Jeg tror ikke at der er mange der for solgt, når deres pris ligger så tæt på forhandlernes.

Bare et øf fra mig ......