Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Primera/Carina/Corolla

Profil slettet

Profil slettet

07-04-2006 kl. 12:33

Personligt har jeg erfaring med Carina. Vi havde den fra ny, en 1,6, og kørte 240.000 i den før vi solgte den (1997-2005). Det eneste der gik i stykker på bilen var en ABS-sensor til 1200 kr - ellers var det KUN at skifte olien. Den startede hver gang, og jeg tror ikke man finder en mere solid bil. Primera er sikkert også ret driftsikker, men skal du sælge bilen igen en dag, er der lavere værditab på Toyota´en. Held og lykke med det.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

08-04-2006 kl. 02:26

Jeg ville vælge carinaen. Corollaen er også ok, men jeg tror at man bliver træt af så lille en motor.

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

10-04-2006 kl. 13:25

Hehe så kan man da snakke om at lave en helgardeing med valg af bil... Alle tre biler er gode og driftsikre biler, Der går du ikke galt, Men jeg tror at du kan gøre et bedre køb hos primera altså "value for the money". Toyotas gode ry påvirker priserne i den forkerte retning hvis man er køber.. De er relativt dyre...primært pga de stadig er meget populære, og driftsikkerheden.
Men Primera er altså også en god og driftsikker bil, det er helt sikkert....

Profil slettet

Profil slettet

10-04-2006 kl. 17:27

Alternativt kan du jo kigge på En Mitsubishi Lancer 1.6 16V af samme årgang. Den er, hvis ikke mere, så mindst lige så holdbar som de andre.

Reservedelsmæssigt ligger nissanen i den høje ende af de nævnte, hvor lanceren ligger lidt længere nede, eller ca. det samme som en corolla.

Profil slettet

Profil slettet

11-04-2006 kl. 00:40

At mene, at der er bedre komfort i en Primera må være en smagssag, jeg synes personligt den er noget lad at køre i. Både hvad kabine og motoregenskaber angår.

Value for money er et vidt begreb, Carina´en er faceliftet i 1996, hvilket medførte en del ændringer. Den kan findes i mange versioner, du får mest for pengene i en 1,8 GLI (før facelift) eller 1,8 GLX (efter facelift). Sidstenævnte har bla. el-ruder, A/C, servo, lakerede kofangere, org. alu, c-lås osv. Value for money betyder vel også generelle omkostninger, og hvilken pris man får for bilen når den skal sælges igen.

Derfor mener jeg, at du ikke engang bør overveje Nissan´en.

Henrik M.

Henrik M.
bruger siden
20-02-2005

11-04-2006 kl. 11:29

Tak for alle svarerne! Jeg kan forstå, at valget skal stå mellem Primera og Carina....
Jeg vil vende tilbage med et svar, når jeg har bestemt mig.

Profil slettet

Profil slettet

11-04-2006 kl. 17:51

Det kommer helt an på hvilken model du mener. En Lancer af de årgange vil være lige så billig i driftomkostninger som de andre.

Min far havde en Nissan Praire, og et knokkel-led kostede lidt over 600kr. Til f.eks. en Mitsu Galant koster det ca. 250-300kr.

Nissan er dyrest af de nævnte mærker.

Profil slettet

Profil slettet

11-04-2006 kl. 18:14

Mitsubishi koster en tur til månen i dele jo - se bare på en Galant GTI fx. Et stk. tændspole: 3K. Der bruges 4 stk, og de skiftes som regel samtidig. Det kræver ikke den store ingenøreksamen for at regne den ud. Ikke at Mitsubishi på nogen måde er af dårligere kvalitet, reservedelspriserne på dem gør bare at jeg ikke ville løbe risikoen. Faktum er også, at Lancer er en klasse mindre end Carina/Primera.

Held og lykke med købet, du vil i hvert fald ikke fortryde at købe en Carina! (som i øvrigt også kører længere på literen, i kraft af leanburn systemet =D)

Henrik M.

Henrik M.
bruger siden
20-02-2005

11-04-2006 kl. 18:14

det bliver en af disse 3 biler jeg skal ha'.
Hvilke er bedst hvad ang. drifsikkerhed, økonomi, og gensalgsværdi.
Primeraen er en 1,6 årg. 97
Carinaen er en 1,8, årg. 97 med learn-burn motor
Corollaen er en 1,3, årg. 98
Bilerne har et km-tal på ca. 140.000, og hvad må de koste ? bilerne skal være nysynet.