Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Polering af bil

Profil slettet

Profil slettet

15-09-2009 kl. 08:52

Jeg har fået nogle pletter i lakken - det er pletter hvor lakken er blevet helt mat. Min tanke er at polere bilen - men spørgsmålet er hvordan griber jeg det bedst an. Kan I bil-kloge mennesker herinde komme med et godt råd hvordan jeg klarer denne opgave enkelt og uden at skulle bruge flere tusind kr. på det?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

15-09-2009 kl. 12:08

Køb noget polermiddel og gå i gang, sværere er det ikke og det koster ikke særlig meget...

Ulrich Solberg

Ulrich Solberg
bruger siden
14-02-2004

15-09-2009 kl. 13:51

Kig på www.sonax.dk og find det du skal bruge. Produkter sælges i A-Z, Bilka og Bauhaus m. fl., så de skulle være til at få fingrene i. Prismæssigt er de lidt dyrere end andre produkter - Alaska, Turtle osv. - men jeg vil også påstå de er bedre. Men det er min mening. Køb evt. en polérmaskine - det letter arbejdet.

Jeg gjorde det jeg købte en Bosch excentersliber med trinløs hastighedsregulering - så har jeg både til at slibe og pudse bord, plader, brædder og møbler med, men kan også pudse bilen. Jeg siger ikke de billige maskiner ikke dur, men deres effekt er for lav, og de falder i omdrejninger ved hård belastning. Også kan man ligeså godt gøre det i hånden.

God fornøjelse!

Klaus Hansen

Klaus Hansen
bruger siden
02-06-2006

15-09-2009 kl. 20:28

hej flemming....hvor er du fra så skal jeg hjælpe dig en lørdag eller søndag...har de rigtige grejer til sådan en opgave:-)