Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Peugeot 406 HDI/benzin?

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

25-08-2005 kl. 12:29

Jeg har hørt at hvis man skal have diesel skal man op og køre ca 35.000 om året før merprisen for dieselbilen er godt givet ud. Så jeg ville mene at du får mest ud af at købe benzin. Og hvis den oven i købet er nyere og har mange færre kilometer på tælleren virker det som et oplagt valg. Og der kommer jo mere og mere udstyr i som standard jo nyere de er. Så jeg ville vælge Benzin. Driftsikkerheden er nok til benzinudgavens fordel, da den jo har kørt mindre. MHT afskrivning taber benzin nok lidt mere, men vil nok være nemmere at sælge igen, da dieselen vil have kørt mange kilometre til den tid...

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Klaus Lodberg

Klaus Lodberg
bruger siden
11-09-2003

26-08-2005 kl. 18:15

Hvis du vil have en af de bedste og hurtigste motorer Peugeot har lavet, så køb en 406 med V6 motor. Den kører som en drøm og er reelt ikke dyrere at køre i, end en 2,0 benzin idet den yder meget mere fra de lave omdrejninger...

Profil slettet

Profil slettet

29-08-2005 kl. 11:24

Tak for svarende! Grunden til at jeg overhovedet er i tvivl om benzin versus diesel er netop, at jeg allerede er lettere solgt til hdi - de kører simpelthen fantastisk! Benzinerne kører også godt, men der er noget særligt lækkert ved det utrolige bundtræk hdi´en præsterer. Og, ja når man så oven i købet kører noget der ligner det dobbelte antal km pr liter diesel så peger det da helt klart også på hdi. Jeg har bare været i tvivl om det er OK at bilen, hvis det er en hdi, så nødvendigvis er nogle år ældre og har kørt en (hel) del mere. Selve motoren er sikkert ikke til at slide i op, men de mange km sidder jo på en eller anden måde i bilen (ophæng, lejer, sæder, betræk mv.).

Skulle jeg slet ikke tage hensyn til økonomi (hvem der dog bare var så heldig..!?), ville jeg helt sikkert vælge en 3,0 V6´er, men hverken min pengepung eller mit forsikringsselskab ville være begejstrede for dette valg - desværre.

Jeg hælder pt mest til en hdi og håber på at kunne finde et fint eksemplar med så få kilometer på tælleren som muligt.

Klaus Lodberg

Klaus Lodberg
bruger siden
11-09-2003

01-09-2005 kl. 18:36

Forstår godt din forkærlighed for HDI, men du må ikke tro, at en 406 HDI kører 18 km/liter diesel. Det gør den langt fra i praksis. Der er tallet nærmere 14 km/liter. Selvfølgelig en forskel ift. en benzin, men merprisen for diesel kan igen blive sat i relief, hvis man beregner ud fra nøgterne tal og ikke følelsesladede tal, fra folk som har en forkærlighed for enten det ene eller det andet... Held og lykke!

Profil slettet

Profil slettet

01-09-2005 kl. 19:11

Hej, Jeg vil erhverve en brugt Peugeot 406 st.car. Har ca. 175.000 kr til rådighed. Kører ca. 25.000 km/år og påtænker at have bilen i 4-5 år. Jeg har set på en del 406´ere - både 2,0 HDI og 2,0 benzin. Køber man en HDI vil bilen typisk være 2-3 år ældre og have det dobbelte antal km på bagen sammenlignet med en benzin-udgave i samme prisklasse. Men hvad er der mest fornuft i mht driftsikkerhed, afskrivning mv? Håber nogen kan vejlede mig? På forhånd tak.
Vh Joachim