Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Peugeot 406 Airbag defekt

Profil slettet

Profil slettet

03-01-2006 kl. 12:22

Jeg oplever akkurat det samme, med samme model. Mit kom sig af vibrationer i bilen, da min udstødning knækkede under en længere køretur. Jeg har ikke endnu fået det undersøgt. Noget andet er at, det er simpelthen den værste skodbil jeg nogensinde har ejet. Der er aldrig andet en problemer med den. Jeg har haft den i 2 år (desværre har jeg ikke råd til at skifte den ud), her er et lille udpluk af de problemer jeg har, og har oplevet; starteren defekt, airbag lampen blinker, sædevarmen virker ikke, fjernbetj. virker ca. hver 5 gang. Alle pærerene ude som inde, sprænger hele tiden, den bruger enorme mængder olie (og spilder det på mine nye fliser) På 2 år har jeg fået skiftet 2 org. baghjulslejer i samme side. Der er en helvedes vindstøj nå man runder de 80. Bagdørene kan næsten ikke lukkes pga slid i hængslerne. Jeg har aldrig haft en peugeot før 406'ern og skal godt nok heller aldrig sådan en igen. Jeg har været vant til eks. Audi A3 og nyere BMW. Obs. køb heller aldrig en ford focus, det er sgu også noget lort.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Søren Gjessing

Søren Gjessing
bruger siden
03-01-2005

03-01-2006 kl. 13:42

ja jeg havde tidliger en 405 og self var der problemer med den også så som sædevarmen, olie spild.
men med den nye fik jeg skiftet bundkaret,så den spilder ikke en dråbe.
mine bagereste døre binder også men det er ikke hængselet. det er de stænger der går ind i døren som sider midtpå, jeg har forsøgt at smøre dem, men de skal skiftes kan jeg godt se.
mit sædevarme virker heller ikke. og de siger det kan heller ikke betale sig at skifte det da de er så tynde i tråden at det hurtigt vil knække igen.
ellers syntes jeg ikke bilen som sådan er skod. set i forhold til prisen self.

Søren Gjessing

Søren Gjessing
bruger siden
03-01-2005

03-01-2006 kl. 14:04

Hej Jonas
jeg har lige snakket med Peugeot i Sorø, de var utrolig flinke og fortalte som også du var inde på, at det er stikket under sædet der skal lodes.
han mener godt "man" kan gøre det selv. hvis man blot lige tager strømmen fra Raceren ..

så det vil jeg prøve.
tak for svaret her

Profil slettet

Profil slettet

03-01-2006 kl. 14:07

det er de stik der sidder under sædet
prøv at vrikke med dem en kendt fejl på 306 og 406
vil nu ikk sige det er en skod bil har en 98 3,0 v6 stc ingen problemer med den
kørt 310000km har os en diesel 406 fin bil vil ha en igen da når de skal skiftes

Søren Gjessing

Søren Gjessing
bruger siden
03-01-2005

14-01-2006 kl. 19:13

jeg har et problem med min Airbag lampe der periodist blinker.
når den har blinket et stykke tid kan den finde på at lyse konstang
er der andre der har oplevet samme fejl, og evt ved om det kan være et stik, eller noget andet simpelt.?