Bilbasen Forum

Morten H. Kjær

Morten H. Kjær
bruger siden
06-01-2004

24-10-2005 kl. 16:52

Hej Morten! Det kommer nok an på hvem du spørger!. En kammarats far der altid har kørt Mazda 626 og nu havde svær ved at sluge prisen på en ny Mazda 6 ville prøve en billigere bil altså 307'eren. Ifølge ham det værste lort med affjerdring der larmer, små problemer og en aircon der gik i stykker. Spørger du andre vil de nok sige at det er en prægtig fransk golf. Den kører godt - når den kører. Der findes faktisk flere Peugeot ejere der aldrig har haft problemer med deres 307'er. Måske kommer det an på hvordan du behandler bilen. Find et velholdt eksemplar og glæd dig over evt. lave reservedelspriser!. Mvh Morten

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Kim Kristensen

Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004

24-10-2005 kl. 16:54

Der er sikkert mange alternativer fra både Frankrig og andre nationer, hvis det er 307’s design eller mærket er det selvfølgelig ingen. Så det kommer an på hvilke egenskaber du er ude efter, og hvad det må koste. Prisklassen hos forhandler strækker sig ifølge siden her, fra135.900-249.900…….Med venlig hilsen Kim

Henrik Y. Jensen

Henrik Y. Jensen
bruger siden
10-11-2004

24-10-2005 kl. 18:57

Hej Morten

307 er en meget populær bil, men desværre også ramt af mange væsentlige fejl og børnesygdomme. Se evt. på mandagsbil.dk hvor der er usandsynligt mange af dem. Det skyldes selvfølgelig også at der er solgt vildt mange Peugeot'er.

Jeg vil anbefale en Ford Focus 1,6 el. 2,0 til ca. samme pris. Der er stort set det samme udstyrsniveau men kvaliteten og servicen er klart bedre hos Ford. Min egen Focus har lige fået skiftet sealingen i alle døre på garantien (12 år) uden problemer incl. gratis lånebil

God biljagt! - Hilsen Henrik Y.

Jesper V

Jesper V
bruger siden
16-09-2003

24-10-2005 kl. 20:08

Det kunne måske også være rart at få nogle kommentarer fra folk som faktisk ejer en P307. Jeg har en fra 1-2002 dog en diesel version kørt 181Tkm. Ja, der er nogle børnesygdomme, men Peugeot har været rimelige i deres service. Ellers kan jeg klart anbefale bilen, godt med plads, gode og sikre køreegenskaber, og ikke mindst til nogle fornuftige priser. Jeg ville gå efter en 2004 med en 1,6 motor (gerne en edition udstyrsmodel), hvis du ikke har så stort et km forbrug. 2,0 er noget mere forslugen end 1,6'eren. Check service historie og køb helst hos en aut. forhandler så du opnår en god garanti, minimum 6 mdr. efter købet. Good Luck !
mvh en P307HDI ejer

Jesper V

Jesper V
bruger siden
16-09-2003

24-10-2005 kl. 20:19

Det kunne måske også være rart at få nogle kommentarer fra folk som faktisk ejer en P307. Jeg har en fra 1-2002 dog en diesel version kørt 181Tkm. Ja, der er nogle børnesygdomme, men Peugeot har været rimelige i deres service. Ellers kan jeg klart anbefale bilen, godt med plads, gode og sikre køreegenskaber, og ikke mindst til nogle fornuftige priser. Jeg ville gå efter en 2004 med en 1,6 motor (gerne en edition udstyrsmodel), hvis du ikke har så stort et km forbrug. 2,0 er noget mere forslugen end 1,6'eren. Check service historie og køb helst hos en aut. forhandler så du opnår en god garanti, minimum 6 mdr. efter købet. Good Luck !
mvh en P307HDI ejer

Thomas Dahl

Thomas Dahl
bruger siden
06-01-2004

24-10-2005 kl. 21:05

Hej
Vi er på vores anden 307 1,6 st.car.
Kun godt at sige (ellers havde vi nok ikke købt nr. 2...), rummelig, veludstyret og kvik nok til vores familiebrug. Og temmelig økonomisk, den nye har på de første 7000 km kørt 14,2 km/l i snit, inkl. 1500 km feriekørsel med fem personer, hund og tagboks. Den første havde et gennemsnitsforbrug (minus feriekørslen, jeg nulstillede kørecomputeren efter vinterferien) på 15,5 km/l over de sidste ca. 8000 km.
Der har kun været udført service (30000 km. på den første) til knapt 1400 kr., ellers ingen værkstedsbesøg.
Alt i alt er vi meget godt tilfreds.

Morten Munkager Knudsen

Morten Munkager Knudsen
bruger siden
13-12-2004

24-10-2005 kl. 21:05

Hej allesammen

Jeg er på udkig efter en Peugeot 307, 1.6 eller 2.0 fra årgang 2003 og nyere. Er der nogen der har gode eller dårlige erfaringer med denne bil? Hvilken anden bil kunne ellers være et godt valg i denne størrelse og prisklasse? Mvh. Morten K