Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

peugeot 307 hdi

Jesper V

Jesper V
bruger siden
16-09-2003

24-11-2005 kl. 17:07

Ja, jeg har en anden mening. Kører selv i en P307HDI fra 2002 kørt 182TKm, og den kører foresat perfekt. Hvis du køber en 307 fra midt 2004 og frem har de slet ikke "udsatte" stik. Volvo har netop tilkaldt 20000 biler grundet brandfare også VW har problemer, så Peugeot er ikke alene, selvom pressen godt kan få det til at se sådanne ud. Den nye 1,6 16V HDI kører over 20km/l, altså lidt bedre end 2.0'eren HDI. Ydermere får du jo nu den faceliftede model. Jeg kan godt anbefale en Diesel 307'er, de kører godt, er rummelig og frem for alt - driftsikker.
Held & Lykke med dit køb
mvh en tilfreds P307HDI ejer.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

25-11-2005 kl. 09:11

der indtil videre 5 ud af 25000+ biler der er brændt, hvis der brænder en Renault er de oppe på en større procent del. Desuden er fejlen fundet og ved at blive rettet, på alle nye moddeller med ESP er der ingen problemer da stikket er opbygget på en anden måde. mvh en tilfreds Peugeot Kører

Jesper Dalsgaard

Jesper Dalsgaard
bruger siden
04-07-2003

02-12-2005 kl. 21:56

Der har også været problemer med selvantændende VW Touran og havde der været lige så mange af dem som 307´ere, havde der på nuværende tidspunkt været et sandt flammeinferno på de danske landeveje.

Problemet med de selvantændende 307´ere er kun blæst så meget op fordi det har været DK´s mest solgte bil i 3 år. Alle kender en der har en 307, derfor er det guf for pressen.

Nye 307´ere er risikofrie, ligesom de biler der er kontrolleret også har lige så lille sandsynlighed for at selvantænde som alle andre biler.

Ja, jeg er selv 307-ejer og lidt pissed over at der er lavet så stor ballade ud af et forholdsvist lille problem. Min er en HDI og har kørt 170tkm og kører stadig fejlfrit, lissom kabinen ikke bærer præg af slid af nogen art.

Mvh
Jesper Dalsgaard

Jesper V

Jesper V
bruger siden
16-09-2003

03-12-2005 kl. 00:58

Der er en der skriver at Benzin & Diesel har samme risiko. Dette passer ikke da Peugeot har en anden underleverandør til Diesel bilerne netop m.h.t til de udsatte stik (både Servopumpe samt ABS).

Det stemmer overens med det faktum at ingen 307 HDI'ere er selvantændt indtil dato.

Kommer netop fra et brandcheck hos Peugeot, hvor min fik ny servopumpe med det nye stik, for at fjerne al risiko – andet vil også være for dumt.

mvh en tilfreds P307HDI ejer.

Horst Schulz

Horst Schulz
bruger siden
06-01-2004

03-12-2005 kl. 15:24

Overvejer køb af ny 307 hdi, men er betænkelig efter alle de brand historier.
Er der nogen der kan råde mig ???
På forhånd tak. MVH Sjorts