Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Peugeot 307 1.6 XE (benzin, 2004): Udslag på kompressionstest. Ventiler??

Profil slettet

Profil slettet

04-03-2010 kl. 21:46

Hej! Har brug for nogle gode råd! Har nogle dage kørt med tændt advarselslampe (gul - motorfejl) og fejlmeddelse om "antipollution error". Periodevist har bilen "hakket" ved forsøg på acceleration, der dog er markant nedsat. Har været på aut. Peugeot-værksted, der havde tester på, samt lavet kompressionstest. Fik skiftet tændrør, da et af disse havde ansamlinger i enden. Kompressionstesten viste nedsat kompression på en af cylindrene. Med de nye tændrør accelererer bilen normalt. Men jeg synes motoren "tikker". Peugeot mente at der skal skiftes ventiler, og at det nok nemt vil løbe op i 8000,- eller mere. Nu er jeg ikke specielt bil-kyndig, og har ikke indsigt nok til at vurdere om problemet ligger i ventilerne, om prisen er realistisk osv. Så mine spørgsmål er: - Har nogen erfaring med lignende problemer? - Hvad kan problemet være, udover defekt(e) ventil(er)? - Ved nogen, hvad sådan noget typisk koster at få lavet? - Er der idé i at opsøge et andet værksted end Peugeot's egne? I så fald, hvad kan I anbefale? - Er der meget at spare ved at få bilen lavet i f.eks. Flensborg eller Malmø? På forhånd tak for hjælpen!

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg