Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Peugeot 306 1,6 køleproblemer

Profil slettet

Profil slettet

16-10-2007 kl. 22:02

Hej Eksperter. Har lige købt en 1993 peugeot 306. Da jeg tændte varmeapparatet, lugtede det af kølevæske, og der kom "røg" ud der hvor luften blæses ud. Ydermere kom der lidt vand ud oppe under instrumentbrættet. Hvad er der galt, er der nogen der har oplevet det samme? På forhånd tak B. Sørensen

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

17-10-2007 kl. 12:42

hvis det er læk, er der så ingen mulighed for rep?

Profil slettet

Profil slettet

17-10-2007 kl. 12:43

Så må jeg jo snakke med Peugeot omkring et skift!

Kristian Petersen

Kristian Petersen
bruger siden
24-03-2006

17-10-2007 kl. 14:33

Det er også vigtigt at tjekke om toppakningen er gået, da dette kan medføre forhøjet tryk i kølesystemet, og hermed være den primære årsag til et sprunget varmeapparat.

Toppakningen på en 306 1,6 er ikke specielt stærk, og der ses mange tilfælde hvor de går...

Profil slettet

Profil slettet

17-10-2007 kl. 19:16

Der ser ikke ud til at være vand i olien, så jeg tror ikke den er utæt. Men jeg må kontakte en automekaniker, da jeg ikke tror jeg kan skifte det varmeaparat selv. Men tak for tippet.

Kristian Petersen

Kristian Petersen
bruger siden
24-03-2006

18-10-2007 kl. 08:21

En toppakning kan gå på mange forskellige måder. Hvis den går mellem forbrændingskammer og en vandkanal vil der blive sat ekstra tryk i kølesystemet uden at der kommer vand i olien eller omvendt.
Tjek om det bobler i ekspansionsbeholderen når motoren kører. Evt. kan din mekaniker måle CO-indhold i kølervæsken...