Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

overholdt service!

Profil slettet

Profil slettet

26-12-2007 kl. 08:49

Jeg sad og kiggede lidt på Toyota Aygoer som var til salg privat herinde og det slog mig at der ikke var overholdt service på så ny en bil der kun havde kørt mellem 20.000 - 40.000 km. ? Vi taler om små 1200 kr og 2500 kr. de penge er da godt givet ud ville jeg mene, jeg ville sgu ikke købe en nyere bil med 20.000 km på tælleren uden det første service var lavet, da bilens service historie nu er ødelagt for evigt. Jeg forstår heller ikke dem som har købt ny bil uden ESC ( ESP, VSC )

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Ejner Skræddergaard

Ejner Skræddergaard
bruger siden
08-07-2003

26-12-2007 kl. 09:19

Jamen det kan du jo godt have ret i, men er det en konstatering, advarsel eller ......

Profil slettet

Profil slettet

26-12-2007 kl. 09:45

Det en konstatering

Profil slettet

Profil slettet

27-12-2007 kl. 15:34

Hej Christian Ebbesen

Er service intavellet ikke sat ned til 15.000 km på en 107, det er hvad jeg har hørt ?

Profil slettet

Profil slettet

28-12-2007 kl. 11:54

Der findes altså regler for stempling af servicebog, du kan da ikke tilbage servicere din bil og stemple i servicebogen, jeg mener at man max må køre 3000 km over det anførte serviceintaval, ellers er service historien brudt og så kan du ikke sælge bilen med fuld servicebog selv om alle stempler er der, men den sidste idiot er ikke født endnu, så det er ikke noget problem at komme af med bilen, selv om der ikke er fuld service på bilen.

Flere skriver også service ok i annoncerne, men når man så ringer tildem, så findes servicebogen ikke en gang, hvor dum er sælger så ????

service ok = fuld servicebog, længere er den ikke !

Profil slettet

Profil slettet

28-12-2007 kl. 15:48

FDM anbefaler at man ikke køber en ny bil uden ESC, som Morten N skriver, så er det den største opfindelse og kan nemt sammenlignes med da man gik fra sort / hvid tv til farver, det er noget helt andet.

Profil slettet

Profil slettet

28-12-2007 kl. 16:39

Men det er jo svindel ! er du en svindler ? får så ville jeg da ikke købe en brugt bil af dig.

Jeg kan godt forstå hvis man manglet et stemple og man ikke noget af få det eller værkstedet glemte at stemple, men at lave en ny servicebog fra bunden, den er lige grov nok.

Profil slettet

Profil slettet

28-12-2007 kl. 19:58

Jeg er også helt enig i at man ikke behøver at få lavet service på bilen når den er over 10 år gammel, men bare ren vedligeholdelse.

Men inlægget gik også på at det handler om nye biler med kun små 20.000 km på tælleren og ikke 10 år gamle biler.

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

29-12-2007 kl. 02:40

hva betyder det så når servicebogen er delvist udfyldt?

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

29-12-2007 kl. 02:40

hva betyder det så når servicebogen er delvist udfyldt?

Profil slettet

Profil slettet

29-12-2007 kl. 09:50

Det kan bilforhandleren heller ikke blive gjort ansvarlig for, men dokumentfalsk kan han ved at bare stemple i servicebogen.

En fuld servicebog er da det mest optimale, da man vil kunne fange et evt. problem i tide, men jeg ser ikke noget galt i at man har sprunget et service over evt. mellem 60.000 - 80.000 km, bare det ikke er det vigtige 90.000 km ( på nogle bilmodeller er det 120.000 km ) da der er tandrems skift m.m på dette service.