Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Overfladerust på lak

Henrik M.

Henrik M.
bruger siden
20-02-2005

27-04-2006 kl. 08:28

Fænomenet kaldes flyverust. Jeg har selv haft det på min sølvmetal bil - det kan dog heldigvis let fjernes. Jeg brugte Sonax Extreme Wax 3. Bare put et rimelig tykt lag på og gid ovenpå pletten, til den er væk. Det virkede fremragende for mig. Jeg ved, at Sonax har lavet et produkt specielt til at fjerne flyverust med - det hedder Industri-støv-væk. På trods af det lidt specielle navn, skulle produktet meget let fjerne pletterne.... men som sagt, jeg brugte Extreme Wax 3, det kan også fjerne pletterne (hvis man trykker hårdt nok, og bliver ved længe nok ;-)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Martin Schrøder

Martin Schrøder
bruger siden
28-11-2005

15-05-2006 kl. 16:28

Hej
Jeg har med succes fjernet flyverust med 200 gram oxalsyre blandet med 10 liter vand. Metoden anvendes også af diverse auto-værksteder

Profil slettet

Profil slettet

15-05-2006 kl. 16:28

Hej. Efter vinteren har jeg på min sølvmetallic bil konstateret en del ganske små rustpletter (overfladerust) på lakken, specielt omkring siderne og på bagklappen. Jeg har forsøgt at fjerne det med et voksprodukt, men uden held. Er der nogle der kender et produkt der effektivt kan fjerne dette uden at skade lakken ?