Bilbasen Forum
Optimistiske private bilsælgere...??
Profil slettet
15-01-2009 kl. 19:50
Profil slettet
15-01-2009 kl. 21:38
Jeg er med på, at den ene er forhandler. Det var netop for at rejse spørgsmålet om, hvad der får en privat til at tro at han som privat skal ha' 35.000 mere end en forhandler, hvor du i dette tilfælde for både garanti, en nyere bil med færre km...
Jeg fatter det ikke.
De bedste handler gøres formentlig hos forhandlerne idag.
Jesper
Profil slettet
15-01-2009 kl. 21:57
Men det må jo være fordi den i bund og grund ikke reelt er til salg...
Jesper
Jannik P
bruger siden
12-04-2005
15-01-2009 kl. 22:12
De private "nye" biler som er herinde, kan være og er ofte biler som bliver solgt af forhandlere eller deres ansatte der sælger bilerne privat.
Det kan også være folk som sælger en bil de simpelthen ikke har penge til længere!
Uanset fremgår det tydeligt at vedkommende ikke har tilpasset udsalgsprisen, til markedsprisen. men jeg mener ikke det er urealistisk at sælge disse to biler til samme pris...
Jeg læser jo også dagligt boligaviser hvor 80% af boligerne er sat i udbud til en pris der er 20-30% højere end markedsværdien...kunne det være årsagen til de ikke bliver solgt? men det er jo noget helt andet :-)
Anders D
bruger siden
18-03-2004
17-01-2009 kl. 09:46
Jeg har en næsten ny bil, fra 08 km: 5000. De SKAMbyder den fuldstændig !??
Og det er enda selvom jeg står, og vil købe en noget dyre bil, hos forhandleren. Det er som om, at det slet ikke er gået op for dem, hvordan tingene står til i øjeblikket.
Seneste eks.
Tilbud fra forhandleren, 60.000 under nyprisen for få mdr. siden. Og vi taler en lille øko bil, der nemt kan sælges igen.
Samtidig skulle jeg så give fuldt pris, for hans Chrysler 300C V8, som jeg ALDRIG kan komme af med igen.
De er altså ikke helt rigtige oveni :-) !???
Profil slettet
17-01-2009 kl. 14:31
Jeg har selv indledt mig på noget køb og salg for tiden. Faktisk údskiftning af begge hustandens biler til andre modeller.
Jeg er enig i at sælgerne ofte er optimistiske. Taktikken med at sætte privatsolgte biler 5% højere end forhandleren fordi der skal være plads til "prutteri" holder ikke rigtig vand ...
Når folk kan lave en simpel søgning over eks. Peugeot 206, så får ´man en halv milliard hits, og så arme dig der har sat prisen alt for høj. Du sorteres fra med det samme! Igen og igen !!!
Hvis man derimod prisfastsætter fornuftigt og indrømmer blot et lille afslag og argumenterer for at bilen er prissat rigtigt - paraleller til bilpriser.dk så bliver man måske antagat for at være seriøs sælger, og dermed kan den holde en fornuftig salgspris.
Jeg tror desuden mange private sælgere er lidt selvoptagede og tror at netop deres lille bil er mange gange bedre end naboens.
Har også set flere eksempler på eks Fiat Grande Punto 1,3 JTD hvor forskellige 07/08`ere er til salg for en højere pris end den "lagersalg" pris på 139990 som en del Fiat-forhandlere sælger resten af "2008-lageret" ud til med 0 km på tælleren !!!