Bilbasen Forum
Opel Insignia - Årets Bil 2009 i Europa
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
17-11-2008 kl. 15:09
Peter Kristensen
bruger siden
23-10-2007
17-11-2008 kl. 15:28
Ikke nogen tvivl om at Jazz er en okay bil, der findes bare mange bedre. Men det er desværre prisen der har grundet i den danske beslutning, ingen tvivl om det.
Profil slettet
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
17-11-2008 kl. 16:31
Jeg har skam intet imod, at Honda Jazz vandt i DK.
Jeg undrer mig bare over, at DK og resten af Europa er så uenige.
Klart at vi næsten altid lader de små biler vinde i DK, og det er vel egentlig også ok med vores afgiftniveau.
Men også internt i de forskellige klasser, er der meget forskel:
- I DK lader vi Jazz vinde over f.eks. Fiesta og Alfa MiTo, mens det i Europa er lige omvendt.
- I DK lader vi Superb og Mazda 6 vinde over C5 og Insignia - I Europa er det lige omvendt.
Enten er der en magtfuld græsrodsbevægelse, der påvirker disse beslutninger, eller også skulle man tro, at vi bedømte ud fra helt forskellige kriterier.
Det sidste der undrer mig er, at Peter Aaboe, der er DK's repræsentant i den Europæiske Car of the Year jury uddeler følgende point:
- Insignia, 10 point
- C5, 7 point
- Superb, 3 point
- Golf, 2 point
- MiTo, 2 point
- Fiesta, 1 point
OK, han kunne ikke stemme på Jazz, som ikke kom i den europæiske finale, men hvordan kan han give 10 point til Insignia, som slet ikke kom i finalen i DK, og f.eks. kun 3 point til Golf, som sluttede foran alle de andre nævnte i den danske konkurrence.
Burde Aaboe ikke uddele danske stemmer i den europæiske afstemning?
http://www.caroftheyear.org/pages/Voting09.htm
Det lugter sku lidt..
Jeg ved bare ikke, om det er den danske eller den europæiske afstemning, der lugter mest..
Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004
17-11-2008 kl. 19:33
Med venlig hilsen Kim