Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Opdeling af bilmærker i grupper???

Profil slettet

Profil slettet

20-05-2009 kl. 09:14

Hej alle sammen Jeg er i gang med at afslutte min uddannelse som markedsføringsøkonom, hvor jeg skal lave en afsluttende hovedopgave i form af marketingsplan for en dansk autoriseret Seat og Skoda forhandler. I den forbindelse skal jeg opstille forskellige mærker op imod hinanden. dvs. hvordan de positionere sig i forhold til hinanden? Indtil videre har jeg hørt om 2 udtryk mht. bilmærker og det er Premium brands ( f.eks. Bmw. Mercedes, Volvo osv) og Discount brands ( f.eks. Chevrolet og Dacia) Det jeg leder efter er andre udtryk for de andre bilmærker f.eks. hvilke bilmærke er Seat og Skoda? Håber der er nogle derude der kan hjælpe mig og evt komme med links da jeg skal underbygge det jeg skriver i hovedopgaven På forhånd tak Mvh. E T

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

20-05-2009 kl. 10:15

Hej Jakob

Jeg har læst den seneste bilundersøges Autoindex 2009 i FDM blad og kan bruge nogle af disse målinger til andre steder i opgaven.
Jeg ved også hvordan akse skal stilles op mv.

Tag f.eks. denne eksempel: Skoda ligger nummer 1 mht. sammenhæng mellem pris og kvalitet... Der står jeg så tilbage om tænker hvor skal det mærke ligge i midten eller er det tæt på premium, hvilket jeg ikke tror det er...

Har skrevet til forskellige bilblade men uden svar endnu...

Tak for din kommentar :-)

Sidst rettet: 20/5-09

Profil slettet

Profil slettet

20-05-2009 kl. 11:14

Hej Søren

Jeg takker for dette link... Det var lige hvad jeg skulle bruge....

Men hører gerne fra andre der kan bidrage med lignende.

På forhånd tak

Mvh. ET

Sidst rettet: 20/5-09