Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Økochipning af 2.5 t s max

Jesper Holt Andreassen

Jesper Holt Andreassen
bruger siden
25-11-2008

24-05-2011 kl. 18:48

Ang. 2007 Ford S-MAX 2,5 20V Turbo Titanium 5d Hejsa ford folk. Er der nogen af jer der har erfaring med chipning af denne model? Er der noget at hente på en øko chip? Jeg tænker godt motoren kan holde til den rigtige chipning, men hvad er det for en? Jeg går efter økonomi frem for flere hk. Den har fint med hypper i forvejen:-) Mvh Jesper

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

25-05-2011 kl. 10:22

øko-tuning af en turbo-benziner? svaret er, at du får ingen mærkbar brændstofs-forbedring ud af det. Du får en anelse mere moment og lidt bedre acceleration ud af det (og så har du brugt en 3000-6000 kr.).

Jesper Holt Andreassen

Jesper Holt Andreassen
bruger siden
25-11-2008

26-05-2011 kl. 18:23

Tak for jeres svar. Jeg ved godt det er en volvo motor, men har ikke haft held med at søge på den. Jeg har bare læst at forskellige leverandører kan øko tune motoren, men jeg ville gerne høre praksis erfaringer. Jeg prøver volvo folket om de har nogle tip :-). Primært er jeg ikke interesseret i flere kræfter, kun forbedret økonomi. Men kan det ikke lade sig gøre er det også lige meget, den spinder som en mis og kører ganske enkelt forrygende.

Mvh Jesper

Claus Bjerre

Claus Bjerre
bruger siden
15-12-2009

26-05-2011 kl. 22:08

Jeg overvejer at anskaffe mig sådan en bil... Forbruget afskrækker mig ikke, men af nysgerrighed, hvad går den på literen når du kører i den..?

Jesper Holt Andreassen

Jesper Holt Andreassen
bruger siden
25-11-2008

28-05-2011 kl. 14:43

Den kører 9-10 km literen

Mvh Jesper

Jesper Holt Andreassen

Jesper Holt Andreassen
bruger siden
25-11-2008

28-05-2011 kl. 14:46

Og tak til Michael for et fornuftigt og konstruktivt svar på mit indlæg.
Jeg var blevet fortalt at en øko tuning kunne give 20% på forbruget så hvorfor ikke tage det med?
Men hvis jeg fodrer mine 4 børn med torskerogn og havregryn har jeg nok lige råd til benzinen.
I øvrigt vil jeg sige at den kører forrygende, faktisk ligeså godt som min mondeo 2008 stc. og det siger faktisk ikke så lidt.

Mvh Jesper

Claus Bjerre

Claus Bjerre
bruger siden
15-12-2009

29-05-2011 kl. 15:30

Jesper Andreassen skrev:
Og tak til Michael for et fornuftigt og konstruktivt svar på mit indlæg.
Jeg var blevet fortalt at en øko tuning kunne give 20% på forbruget så hvorfor ikke tage det med?
Men hvis jeg fodrer mine 4 børn med torskerogn og havregryn har jeg nok lige råd til benzinen.
I øvrigt vil jeg sige at den kører forrygende, faktisk ligeså godt som min mondeo 2008 stc. og det siger faktisk ikke så lidt.

Mvh Jesper

De 20% er ikke urealistiske hvis det er en dieselbil, men på en benziner og især som denne model vil det ikke give dig andet en lidt flere kræfter...
Men jeg tror omvendt ikke den kommer til at gå mindre på literen... Altså hvis ikke du selvfølgelig vil bruge kræfterne det mere :-)
Jeg vil glemme øko-chip til en benziner og kun chippe for at få endnu mere sjov...

Jesper Holt Andreassen

Jesper Holt Andreassen
bruger siden
25-11-2008

29-05-2011 kl. 17:14

Hej Claus.
Jeg tror du har ret. Jeg skal ikke bruge mere moment eller flere hk så jeg glemmer det igen. Den er hård nok ved fordækkene :-)

Mvh Jesper

Profil slettet

Profil slettet

02-06-2011 kl. 07:47

Hej, jeg har et par økotunings dimser til at ligge - se mere på www.diabloecobox.com (billige version) eller www.ecobox.nu (dyre version). Vh Nicolaj