Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Nye straffe for færdselsovertrædelser.

Jørgen Eriksen

Jørgen Eriksen
bruger siden
08-03-2006

03-04-2021 kl. 11:11

Hej,

Husk nye straffe for færdselsovertrædelser pr 1 april 2021:

https://nyheder.tv2.dk/lokalt/2021-04-02-flere-bilister-faar-beslaglagt-bilen-paa-grund-af-vanvidskoersel-i-paasken

Selvfølgelig skal man ikke kører 127 km på motorvejen, men overser man lige et vejarbejde skilt med 60 km hastighed, så er det af med bilen, mistet kørerkort i 3 år og måske fængselsstraf.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

KS !

KS !
bruger siden
16-01-2006

03-04-2021 kl. 16:35

Jørgen Eriksen

bruger siden
08-03-2006

skrev:
Hej,

Husk nye straffe for færdselsovertrædelser pr 1 april 2021:

https://nyheder.tv2.dk/lokalt/2021-04-02-flere-bilister-faar-beslaglagt-bilen-paa-grund-af-vanvidskoersel-i-paasken

Selvfølgelig skal man ikke kører 127 km på motorvejen, men overser man lige et vejarbejde skilt med 60 km hastighed, så er det af med bilen, mistet kørerkort i 3 år og måske fængselsstraf.

Nu var det ikke vejarbejde, men det sidste stykke for bykørsel i København. Hastigheden på strækningen har været 60 i årevis. Strækningen inden er 90km/t over mange km - så der er ikke nogen god undskyldning.

Havde det været vejarbejde, er der heller ingen undskyldning. Hastigheden nedsættes ikke pludselig fra 110 til 60, så man vil møde flere skilte før man når 60km/t.

Jørgen Eriksen

Jørgen Eriksen
bruger siden
08-03-2006

03-04-2021 kl. 18:08

Nå ja, det står der også i artiklen, så er staffen jo ok, når man trykker så meget på
speederen :-)

Men da ingen tvivl om at det vil øge mængden af biltyverier desværre, når de kriminelle skal have en bil at kører hurtigt i.

Dette indlæg blev 03-04-2021 18:11 redigeret af dets forfatter.

Henrik P

Henrik P
bruger siden
06-01-2004

03-04-2021 kl. 19:32

Nu har jeg ikke nærlæst den nye lov, men jeg er af princip modstander af at uskyldige kan få deres bil konfiskeret.
Jeg arbejder i et bilhus, hvad skal jeg gøre når der kommer en kunde og vil prøve en bil ? Hvis han kører vanvidskørsel, så mister vi bilen ?
eller et biludlejningsfirma, hvordan skal de agere for ikke at få konfiskeret en bil ?
Hvad når du låner din bil ud til naboen, sønnike eller andre ?

Og hvad bliver det næste, hvis du udlejer et hus og det bliver brugt til kriminalitet, skal det så også konfiskeres ?.

Jeg mener at vi er ude på en glidebane i forhold til retssikkerhed

Jørgen Eriksen

Jørgen Eriksen
bruger siden
08-03-2006

03-04-2021 kl. 21:20

Præcis.

Får du stjålet din bil og de finder den igen, men finder politiet af at den har været indblandet i hastighed sager jvr. ny lovgivning, så mister du bilen selvom du er uskyldig. Umiddeltbart er der ikke præcedens for at få sagen prøvet i lovgivningen.

Tak Danmark for lov og orden, tak til de partier som stemte for denne lov.

Dette indlæg blev 03-04-2021 21:21 redigeret af dets forfatter.

Jacob  Larsen

Jacob Larsen
bruger siden
20-05-2017

03-04-2021 kl. 22:27

Jørgen Eriksen

bruger siden
08-03-2006

skrev:
Præcis.

Får du stjålet din bil og de finder den igen, men finder politiet af at den har været indblandet i hastighed sager jvr. ny lovgivning, så mister du bilen selvom du er uskyldig. Umiddeltbart er der ikke præcedens for at få sagen prøvet i lovgivningen.

Tak Danmark for lov og orden, tak til de partier som stemte for denne lov.

Så galt bør det ikke gå:

Biler anvendt til vanvidskørsel skal således fremover kunne konfiskeres, uanset om føreren er ejer af bilen. Et leasingselskab, en privatperson mv., der har leaset eller udlånt sin bil, vil herefter have ret til erstatning fra den person, som førte bilen.

Der kan selvfølgelig være helt særlige grunde i konkrete tilfælde, der fører til, at en bil ikke bør konfiskeres. Det kan f.eks.

være, hvis det kan dokumenteres, at bilen var blevet stjålet.

https://www.ft.dk/samling/20191/almdel/reu/spm/882/svar/1640754/2159749/index.htm

Jørgen Eriksen

Jørgen Eriksen
bruger siden
08-03-2006

04-04-2021 kl. 10:29

Nu skal vi nok læse om det i medierne de næste par uger, hver gang en person får beslaglagt sin bil.

Men endnu en her, hvor en politimand fortæller at det er totalt ligegyldigt hvem som ejer bilen:

https://nyheder.tv2.dk/krimi/2021-04-04-politiet-beslaglaegger-audi-for-vild-hastighed-efter-ny-lov

Beslaglæggelse af bil, mistet kørekort i 3 år, risikere flere års fængsel, for i en A3 at have kørt 77 km for hurtigt om natten på en motorvej, giver det mening ?

Var loven ikke tiltænkt bandemedlemmer som kører extremt vildt, eller folk som kører 130 km over Langebro eller dem som kører 200 km på striben imellem personer ?

KS !

KS !
bruger siden
16-01-2006

04-04-2021 kl. 11:01

Henrik P

bruger siden
06-01-2004

skrev:
Nu har jeg ikke nærlæst den nye lov, men jeg er af princip modstander af at uskyldige kan få deres bil konfiskeret.
Jeg arbejder i et bilhus, hvad skal jeg gøre når der kommer en kunde og vil prøve en bil ? Hvis han kører vanvidskørsel, så mister vi bilen ?
eller et biludlejningsfirma, hvordan skal de agere for ikke at få konfiskeret en bil ?
Hvad når du låner din bil ud til naboen, sønnike eller andre ?

Og hvad bliver det næste, hvis du udlejer et hus og det bliver brugt til kriminalitet, skal det så også konfiskeres ?.

Jeg mener at vi er ude på en glidebane i forhold til retssikkerhed

Man har ansvar for, hvem man udlåner sin bil til. Det er i princippet ikke nyt. Du skal også sikre dig, at de har gyldigt kørekort, at de ikke er påvirkede m.m. før du låner dem en bil.

Kommer en ung knægt ind i bilhuset og vil låne en Ferrari, giver du ham formentlig heller ikke bare nøglerne og siger "god tur".

Pointen her er jo, at nogle vælger at lease biler for at køre som det passer dem - eller have bilen ejet af en stråmand - for at undgå konfiskation. Det løser man med denne lov, hvilket er en fremragende idé.

Vi skal have stoppet de, der kører vanvidskørsel, og da vi ikke amputerer arme og ben i Danmark, må vi finde andre midler overfor de, der ikke har respekt for hverken loven eller andres liv og helbred.

Henrik P

Henrik P
bruger siden
06-01-2004

04-04-2021 kl. 13:33

KS !

bruger siden
16-01-2006

skrev:
Man har ansvar for, hvem man udlåner sin bil til. Det er i princippet ikke nyt. Du skal også sikre dig, at de har gyldigt kørekort, at de ikke er påvirkede m.m. før du låner dem en bil.

Kommer en ung knægt ind i bilhuset og vil låne en Ferrari, giver du ham formentlig heller ikke bare nøglerne og siger "god tur".

Pointen her er jo, at nogle vælger at lease biler for at køre som det passer dem - eller have bilen ejet af en stråmand - for at undgå konfiskation. Det løser man med denne lov, hvilket er en fremragende idé.

Vi skal have stoppet de, der kører vanvidskørsel, og da vi ikke amputerer arme og ben i Danmark, må vi finde andre midler overfor de, der ikke har respekt for hverken loven eller andres liv og helbred.

Nej den unge knægt for ikke lov til at smutte med Ferraien, men hvad med familiefaren der vil prøve en VW UP ? Han kan jo også være vanvidsbillist.
Måske skal det blot være slut med at prøve en bil inden købet, for det kan blive konsekvensen.....

Og hvad med biludlejningsfirmaerne ?

Jeg er enig i vanvidsbilister skal stoppes, men straffen skal ramme den rigtige, jeg er ikke tilhænger af andet.

Hvad er der feks. galt med "ryk direkte i fængsel"

Jørgen Eriksen

Jørgen Eriksen
bruger siden
08-03-2006

04-04-2021 kl. 18:19

Prøvekørsel af bil er der vel 2 muligheder:

1 Sælgeren tager altid med og holder venstre hånd på håndbremsen.

2 Mulig køber skal lægge depositum svarende til bilens beløb og køber han den ikke får vedkommende dem selvfølgelig retur med det samme.

Dette indlæg blev 04-04-2021 18:25 redigeret af dets forfatter.

Henrik P

Henrik P
bruger siden
06-01-2004

04-04-2021 kl. 19:18

Jørgen Eriksen

bruger siden
08-03-2006

skrev:
Prøvekørsel af bil er der vel 2 muligheder:

1 Sælgeren tager altid med og holder venstre hånd på håndbremsen.

2 Mulig køber skal lægge depositum svarende til bilens beløb og køber han den ikke får vedkommende dem selvfølgelig retur med det samme.

Kære Jørgen.
På en almindelig søndag har jeg ene mand ca. 10-15 prøveture, det er ikke en mulighed, dernæst kan jeg ikke lovligt, eller særligt sikkert, hive håndbremsen i en bil jeg ikke er fører af.

dit andet forslag er ikke meget bedre, det er ret få kunder der har 300.000,- på deres konto, til en prøvetur, financeringen kommer oftest på plads senere.

Og stadig; hvad med udlejningsselskaber ?

Jeg mener, helt principielt, at man ikke kan fratage uskyldige deres ejendom (bil) der må være andre muligheder......men jeg har som skrevet ikke nærlæst loven, det kan være ( forhåbentligt) at der er taget højde for ovennævnte.

Dette indlæg blev 04-04-2021 19:20 redigeret af dets forfatter.

Jørgen Eriksen

Jørgen Eriksen
bruger siden
08-03-2006

04-04-2021 kl. 19:50

Hej Henrik.

Ja regeringen, den nuværende er ikke særlig erhvervsvenlige, det ved de fleste.

Lad os håbe denne tåbelige lov bliver lavet om, det samme skete jo med loven om THC hvor man i alle tilfælde fik frataget kørekortet i 3 år ubetinget, det er efterfølgende lavet om så straffen gives udfra mængden af THC.

Forstår ikke selv loven, hvorfor skal leasing selvskaber have adgang til ens private økonomi for at give accept til at lease en bil, som er en del af den nye lovgivning ?
Man kører vel ikke stiktosset fordi man har mange eller ingen penge ?

KS !

KS !
bruger siden
16-01-2006

04-04-2021 kl. 19:57

Henrik P

bruger siden
06-01-2004

skrev:
Nej den unge knægt for ikke lov til at smutte med Ferraien, men hvad med familiefaren der vil prøve en VW UP ? Han kan jo også være vanvidsbillist.
Måske skal det blot være slut med at prøve en bil inden købet, for det kan blive konsekvensen.....

Og hvad med biludlejningsfirmaerne ?

Jeg er enig i vanvidsbilister skal stoppes, men straffen skal ramme den rigtige, jeg er ikke tilhænger af andet.

Hvad er der feks. galt med "ryk direkte i fængsel"

Sandsynligheden for, at familiefaren med en Up er vanvidsbilist er nok meget lille. Jeg tænker ikke, at det kan være meget svært at vurdere før man rækker nøglerne over disken. Faktisk kender du allerede nu risikoen, da du jo ser, hvor mange fartbøder, der kommer fra fotovogne. Det giver en vis erfaringsbase at gå ud fra.

Skulle katastrofen indtræffe og dommeren er ubøjelig, er der stadig et erstatningskrav mod føreren. Det kan være svært at få ind, men ikke umuligt.

Vanvidsbilister er ofte gengangere og allerede fradømt kørekort. Her må hverken bilsælgere eller -udlejere udlevere en bil.

Så alt i alt ser jeg det mest som en teoretisk risiko, hvis man iøvrigt sørger for at opføre sig fornuftigt.

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

04-04-2021 kl. 23:01

Underholdende nok, så er det ofte en UP, C1, 107 eller lignende der kommer farende og slet ikle har tid til lige at kigge omkring svinget inden den napper en overhaling!

Gerne i farven sort.

Jørgen Eriksen

Jørgen Eriksen
bruger siden
08-03-2006

KS !

KS !
bruger siden
16-01-2006

08-04-2021 kl. 15:50

Jørgen Eriksen

bruger siden
08-03-2006

skrev:
Surt show:

https://www.bt.dk/krimi/laante-sin-vens-porsche-for-at-hente-pizza-nu-har-politiet-beslaglagt-bilen

Retfærdigt ?

Det må de jo tale om indbyrdes. Nu skylder han ihvertfald ejeren (tidligere ejer) en Porsche.

Jørgen Eriksen

Jørgen Eriksen
bruger siden
08-03-2006

08-04-2021 kl. 18:33

Jo, men loven havde så været bedre hvis ham som kørte bilen, så istedet skulle betale en bøde på bilens pris til statskassen, istedet for bilisten skal betale for en anden Porche til ejeren, som jo er uden skyld i forseelsen og nu står uden bil.

WallaceTef WallaceTefID

WallaceTef WallaceTefID
bruger siden
06-04-2021

08-04-2021 kl. 20:05

Dette indlæg er slettet af en forummoderator.

Jørgen Eriksen

Jørgen Eriksen
bruger siden
08-03-2006

08-04-2021 kl. 20:40

WallaceTef WallaceTefID

WallaceTef WallaceTefID
bruger siden
06-04-2021

09-04-2021 kl. 03:06

Morten Hansen

Morten Hansen
bruger siden
17-03-2018

09-04-2021 kl. 12:58

Jørgen Eriksen

bruger siden
08-03-2006

skrev:
Jo, men loven havde så været bedre hvis ham som kørte bilen, så istedet skulle betale en bøde på bilens pris til statskassen, istedet for bilisten skal betale for en anden Porche til ejeren, som jo er uden skyld i forseelsen og nu står uden bil.
Det er jo netop dit eksempel, man har villet lovgive imod. Vanvidsbilisterne er jo ikke dumme. På papiret er de fattige, da deres indkomst er sort. Derfor har deres foretrukne metode været at lease/låne/leje biler, og hvis de får en bøde, så ryger den om bag i køen af bøder, moms, skat, der i forvejen skyldes.

Ved at indføre den nye lov, tvinger det leasingselskaber og "venner" til at tænke sig grundigt om, inden de låner/leaser deres biler ud. Man skal kende sine "venner" og jeg vil håbe, at de desværre mange domme, der allerede har været, betyder, at vanvidsbilisterne vil få sværere ved at låne/lease biler.

Den ven, der lånte sin bil ud, er næppe uskyldigheden selv, og vanvidsbilister er desværre ikke kun til fare for sig selv. De dræber uskyldige, og det har vi set rigtig mange eksempler på de senere år. Hvis vi har valget mellem at kunne ramme vanvidsbilister og så den "grundlovssikrede" ret til at låne biler ud til hvem som helst, så vil jeg klart mene, vi skal redde uskyldiges liv. Og så er det bare øv bøv for de ejere, der "uden skyld" fremover vil stå uden bil, fordi deres "venner" tilfældigvis var vanvidsbilister.

Dette indlæg blev 09-04-2021 13:00 redigeret af dets forfatter.

KS !

KS !
bruger siden
16-01-2006

09-04-2021 kl. 13:11

Morten Hansen

bruger siden
17-03-2018

skrev:
Jørgen Eriksen

bruger siden
08-03-2006

skrev:
Det er jo netop dit eksempel, man har villet lovgive imod. Vanvidsbilisterne er jo ikke dumme. På papiret er de fattige, da deres indkomst er sort. Derfor har deres foretrukne metode været at lease/låne/leje biler, og hvis de får en bøde, så ryger den om bag i køen af bøder, moms, skat, der i forvejen skyldes.

Ved at indføre den nye lov, tvinger det leasingselskaber og "venner" til at tænke sig grundigt om, inden de låner/leaser deres biler ud. Man skal kende sine "venner" og jeg vil håbe, at de desværre mange domme, der allerede har været, betyder, at vanvidsbilisterne vil få sværere ved at låne/lease biler.

Den ven, der lånte sin bil ud, er næppe uskyldigheden selv, og vanvidsbilister er desværre ikke kun til fare for sig selv. De dræber uskyldige, og det har vi set rigtig mange eksempler på de senere år. Hvis vi har valget mellem at kunne ramme vanvidsbilister og så den "grundlovssikrede" ret til at låne biler ud til hvem som helst, så vil jeg klart mene, vi skal redde uskyldiges liv. Og så er det bare øv bøv for de ejere, der "uden skyld" fremover vil stå uden bil, fordi deres "venner" tilfældigvis var vanvidsbilister.

Spot on!

Jørgen Eriksen

Jørgen Eriksen
bruger siden
08-03-2006

09-04-2021 kl. 15:40

Slettet

Dette indlæg blev 09-04-2021 16:14 redigeret af dets forfatter.

Morten Hansen

Morten Hansen
bruger siden
17-03-2018

09-04-2021 kl. 15:50

Jørgen Eriksen

bruger siden
08-03-2006

skrev:
Hvordan ved du den her påstand: ?

'''Den ven, der lånte sin bil ud, er næppe uskyldigheden selv'''

Det ved jeg da heller ikke. Men det er - igen et fuldstændig vildt gæt - sjældent, at en vanvidsbilist går fra aldrig nogensinde at køre råddent og så til at køre 210 km/t for at hente pizza. Så et helt sindssygt gæt vil være, at "vennen" har en lang track record med at køre livsfarligt i trafikken og at bilejeren udmærket kendte til det og derfor må have haft en klar formodning om, at "vennen" ikke vil overholde færdselsloven. Men jeg lægger mig fladt ned, når du finder ud af, at bilejeren er en 88-årig præst, der i sin naivitet lånte sin toptunede Porsche ud til svigersønnen som han - trods hovedtatoveringerne - ikke vidste var prospect til Bandidos.

Dette indlæg blev 09-04-2021 15:51 redigeret af dets forfatter.

T l

T l
bruger siden
17-06-2006

09-04-2021 kl. 15:54

Jørgen Eriksen

bruger siden
08-03-2006

skrev:
Må være forkert forum du skriver på, har du læst emnet ?

Kunne du ikke slette citatet?
Originalindlæggene er slettede, så ingen grund til at bevare dem andre steder.....

Jørgen Eriksen

Jørgen Eriksen
bruger siden
08-03-2006

09-04-2021 kl. 16:26

Morten Hansen

bruger siden
17-03-2018

skrev:
Jørgen Eriksen

bruger siden
08-03-2006

skrev:
Hvordan ved du den her påstand: ?

'''Den ven, der lånte sin bil ud, er næppe uskyldigheden selv'''

Det ved jeg da heller ikke. Men det er - igen et fuldstændig vildt gæt - sjældent, at en vanvidsbilist går fra aldrig nogensinde at køre råddent og så til at køre 210 km/t for at hente pizza. Så et helt sindssygt gæt vil være, at "vennen" har en lang track record med at køre livsfarligt i trafikken og at bilejeren udmærket kendte til det og derfor må have haft en klar formodning om, at "vennen" ikke vil overholde færdselsloven. Men jeg lægger mig fladt ned, når du finder ud af, at bilejeren er en 88-årig præst, der i sin naivitet lånte sin toptunede Porsche ud til svigersønnen som han - trods hovedtatoveringerne - ikke vidste var prospect til Bandidos.
Hej Morten

Det finder vi nok ikke ud af, med mindre der kommer noget i medierne om det eller man ønsker aktindsigt i sagen.

Men man må bare ikke generalisere udfra en biltype eller fordi der skulle hentes pizza og ingen her på forum kender de 2 personer records og deres interne relationer.

Enig i at man ikke skal køre 210 km/t timen, sgu for farligt synes jeg også.

Mvh Jørgen

Dette indlæg blev 09-04-2021 16:27 redigeret af dets forfatter.

K S

K S
bruger siden
10-04-2021

10-04-2021 kl. 23:29

Morten Hansen

Morten Hansen
bruger siden
17-03-2018

12-04-2021 kl. 12:52

Hvis nogen tvivlede på vanvidsbilisterne modus operandi, så har politiet nye tal.

"Ud af de 30 vanvidskørsler er de 20 blevet begået af en chauffør, som ikke er registreret som bilens ejer, hvorfor altså kun 10 personer ejede bilen, der blev beslaglagt."

At den nye lov tilsyneladende ikke har stoppet vanvidsbilisterne ,vil jeg tro alene skyldes, at dem, der låne/lejer bilerne ud til vanvidsbilisterne endnu ikke kendt til den. Vanvidsbilisterne regner jeg for uden for pædaogisk rækkevidde, så adfærdsændringen skal komme fra bilejerne, og hvis vi af den vej kan få stoppet 2/3 af vanvidsbilisterne, så er vi nået et godt stykke.

https://ekstrabladet.dk/biler/saa-mange-vanvidsbilister-har-faaet-beslaglagt-bilen-kun-ti-ejede-den-selv/8530444

Dette indlæg blev 12-04-2021 12:54 redigeret af dets forfatter.

Jørgen Eriksen

Jørgen Eriksen
bruger siden
08-03-2006

12-04-2021 kl. 17:03

Morten Hansen

bruger siden
17-03-2018

skrev:
Hvis nogen tvivlede på vanvidsbilisterne modus operandi, så har politiet nye tal.

"Ud af de 30 vanvidskørsler er de 20 blevet begået af en chauffør, som ikke er registreret som bilens ejer, hvorfor altså kun 10 personer ejede bilen, der blev beslaglagt."

At den nye lov tilsyneladende ikke har stoppet vanvidsbilisterne ,vil jeg tro alene skyldes, at dem, der låne/lejer bilerne ud til vanvidsbilisterne endnu ikke kendt til den. Vanvidsbilisterne regner jeg for uden for pædaogisk rækkevidde, så adfærdsændringen skal komme fra bilejerne, og hvis vi af den vej kan få stoppet 2/3 af vanvidsbilisterne, så er vi nået et godt stykke.

https://ekstrabladet.dk/biler/saa-mange-vanvidsbilister-har-faaet-beslaglagt-bilen-kun-ti-ejede-den-selv/8530444
Hej.

Læste også artiklen.

Det er åbenbart venner og leasing selvskaber som skal opdrage tossede bilister.

Det stopper jo ikke, når venner og leasing selvskaber siger nej til bilerne, så stiger
tyveri af biler extremt meget - vent og se.

Skal jo ikke gå efter bilen/genstanden men personen som gør det bevidst, bøde på
bilens pris med det samme ellers må det trækkes i løn/bistand over en periode.

Mvh

Dette indlæg blev 12-04-2021 17:04 redigeret af dets forfatter.

Morten Hansen

Morten Hansen
bruger siden
17-03-2018

12-04-2021 kl. 17:11

Jørgen Eriksen

bruger siden
08-03-2006

skrev:

Hej.

Læste også artiklen.

Det er åbenbart venner og leasing selvskaber som skal opdrage tossede bilister.

Det stopper jo ikke, når venner og leasing selvskaber siger nej til bilerne, så stiger
tyveri af biler extremt meget - vent og se.

Skal jo ikke gå efter bilen/genstanden men personen som gør det bevidst, bøde på
bilens pris med det samme ellers må det trækkes i løn/bistand over en periode.

Mvh

--

Jeg tror bare ikke, dit forslag vil hjælpe særligt meget. Du kan ikke klippe håret af en skaldet, så en stor bøde til en vanvidsbilist uden indtjening er som et slag i luften. Nej, man er nødt til at gå efter dem, der har hjulpet vanvidsbilisterne. Og det er trods alt sværere at skulle stjæle en bil, hver gang man skal hente pizza med 210 km/, end det er, når du får overleveret bilnøglerne af din ven/partner in crime.

Dette indlæg blev 12-04-2021 17:12 redigeret af dets forfatter.

KS !

KS !
bruger siden
16-01-2006

12-04-2021 kl. 17:41

Det er jo ikke tilfældigt, at de ikke står som ejere af bilerne - det er et bevidst valg for at undgå konfiskation (under tidligere lov). Derfor er bilerne ejet af leasingselskaber eller stråmænd.

Der er typisk ingen penge at hente, da indtægterne ikke figurerer officielt.

Jørgen Eriksen

Jørgen Eriksen
bruger siden
08-03-2006

12-04-2021 kl. 19:20

Hej.

Nu er formålet jo ikke at få penge i statskassen.

Men at stoppe de aller mest tossede kørsler som kører imod færdselsretningen
på StoreBælt og kører ind i Politibiler.

De typer skal bare have noget at kører i og det behøver ikke at være en
gangster muskelbil, de vil helt sikkert stjæle de biler de kan på en eller anden måde.

Og venner/leasing selvskaber har jo ikke 'hjulpet' bilisterne, de har formentlig ikke aktivt sagt, tag min bil og drik dig en promille over 2.0 så politiet kan stoppe dig og de tager min bil vel :-)

Bliver det næste så at Staten tager dit hus fordi du gentagne gange ikke fejer sne
på fortorvet så folk falder og slår hovedet og dør.
Det er jo ikke huset eller bilens skyld.

KS !

KS !
bruger siden
16-01-2006

13-04-2021 kl. 08:14

Jørgen Eriksen

bruger siden
08-03-2006

skrev:
Hej.

Nu er formålet jo ikke at få penge i statskassen.

Men at stoppe de aller mest tossede kørsler som kører imod færdselsretningen
på StoreBælt og kører ind i Politibiler.

De typer skal bare have noget at kører i og det behøver ikke at være en
gangster muskelbil, de vil helt sikkert stjæle de biler de kan på en eller anden måde.

Og venner/leasing selvskaber har jo ikke 'hjulpet' bilisterne, de har formentlig ikke aktivt sagt, tag min bil og drik dig en promille over 2.0 så politiet kan stoppe dig og de tager min bil vel :-)

Bliver det næste så at Staten tager dit hus fordi du gentagne gange ikke fejer sne
på fortorvet så folk falder og slår hovedet og dør.
Det er jo ikke huset eller bilens skyld.

Sludder. Mange af de sager, der har været årsag til loven, er netop personer, der i forvejen er fradømt førerretten og som har biler indregistreret i andres navne - hvad enten det er stråmænd eller leasingselskaber.

Med denne lov vil et leasingsselskab overveje en ekstra gang, hvem de indgår aftale med - og bruges der stråmænd, er det i praksis føreren, der rammes økonomisk.

Hvad er du bange for med loven? Hvis du kører ordentligt, er der intet at frygte.

Jørgen Eriksen

Jørgen Eriksen
bruger siden
08-03-2006

13-04-2021 kl. 10:42

Kære KS,

Det er fint at gætte, men ikke noget hverken du eller jeg ved, om de personer
er fradømt kørekortet eller det er leasing biler eller i andres navne, eller andet.

Og som jeg skriver, når leasingselvskaber og venner finder ud af at
det er for risikabelt at låne bilen ud, hvad gør de kriminelle så ?

Præcis stjæler vores biler.

Intet med mig at gøre, eller mine synspunkter, man må bare se på
det fra alle sider, når det er en lov som er så grænseoverskridende
og tager folks private egendomme.

KS !

KS !
bruger siden
16-01-2006

13-04-2021 kl. 12:04

Jørgen Eriksen

bruger siden
08-03-2006

skrev:
Kære KS,

Det er fint at gætte, men ikke noget hverken du eller jeg ved, om de personer
er fradømt kørekortet eller det er leasing biler eller i andres navne, eller andet.

Og som jeg skriver, når leasingselvskaber og venner finder ud af at
det er for risikabelt at låne bilen ud, hvad gør de kriminelle så ?

Præcis stjæler vores biler.

Intet med mig at gøre, eller mine synspunkter, man må bare se på
det fra alle sider, når det er en lov som er så grænseoverskridende
og tager folks private egendomme.

Det handler ikke om gætterier. Det er politiets erfaringer, der også danner grundlag for lovgivningen.

Jeg er ikke så bange for tyveridelen - det er slet ikke samme gruppe, og skulle bilen blive skadet, er den forsikret. Politiet beslaglægger ikke en stjålet bil.

Så igen: Jeg kan slet ikke se, hvad du er så bange for.

Jørgen Eriksen

Jørgen Eriksen
bruger siden
08-03-2006

13-04-2021 kl. 15:49

KS !

bruger siden
16-01-2006

skrev:
Det handler ikke om gætterier. Det er politiets erfaringer, der også danner grundlag for lovgivningen.

Jeg er ikke så bange for tyveridelen - det er slet ikke samme gruppe, og skulle bilen blive skadet, er den forsikret. Politiet beslaglægger ikke en stjålet bil.

Så igen: Jeg kan slet ikke se, hvad du er så bange for.

Hej KS.

Har du noget link til Politiets erfaringer, man kan ikke bare slynge påstande ud
som man bedst synes verden skal være :-)

Tyverier, nej ikke endnu, men det vil ske, tro mig, det er sikkert som armen
i kirken, hvordan skulle de ellers få biler at kører i ?

Har også læst Staten ikke beslaglægger stjælne biler, men vil det være
sjovt at få en bil igen som en bilist har ligget og kørt rådden i ?

Jeg er ikke bange for noget, jeg startede denne tråd, da jeg synes loven
rammer de forkerte for hårdt.

Tænk hvis du lånte din bil til din søn, som så i et skævt øjeblik
lånte den ud til en ven som kørte 100 km på en indfaldsvej hvor
der er 50 km, og bilen bliver konfiskeret.

Dette indlæg blev 13-04-2021 15:50 redigeret af dets forfatter.

KS !

KS !
bruger siden
16-01-2006

13-04-2021 kl. 18:17

Jørgen Eriksen

bruger siden
08-03-2006

Hej KS.

Har du noget link til Politiets erfaringer, man kan ikke bare slynge påstande ud
som man bedst synes verden skal være :-)

Tyverier, nej ikke endnu, men det vil ske, tro mig, det er sikkert som armen
i kirken, hvordan skulle de ellers få biler at kører i ?

Har også læst Staten ikke beslaglægger stjælne biler, men vil det være
sjovt at få en bil igen som en bilist har ligget og kørt rådden i ?

Jeg er ikke bange for noget, jeg startede denne tråd, da jeg synes loven
rammer de forkerte for hårdt.

Tænk hvis du lånte din bil til din søn, som så i et skævt øjeblik
lånte den ud til en ven som kørte 100 km på en indfaldsvej hvor
der er 50 km, og bilen bliver konfiskeret.

Det har været fremme talrige gange inden loven blev vedtaget. Et af de seneste eksempler fra en mand, der terroriserede en lille by ved at køre beruset rundt. Han var fradømt kørekort, men han havde bilen indregistreret via en stråmand, så politiet ikke kunne tage bilen før den nye lov blev vedtaget.

Har du selv dokumentation for din påstand om, at de begynder at stjæle tilfældige biler istedet for de dyre biler, de plejer at lease?

Hvis du låner bilen til nogen, du ikke kan stole på, vil de være erstatningspligtige. Er du i tvivl: Lad være med at låne bilen ud.

Der er ikke noget problem - selv om du meget gerne vil opfinde nogle.

Morten Hansen

Morten Hansen
bruger siden
17-03-2018

16-04-2021 kl. 11:58

Endnu en vanvidsbilist stoppet. En genganger, der selvfølgelig var på narko.
Protip til vennen: Lad være med at lån din gamle Passat ud til narkovenner med lange synderegistre.
https://ekstrabladet.dk/krimi/vild-biljagt-med-200-kmt-vanvidsbilist-stoppet-af-soemmaatte/8534981

Jørgen Eriksen

Jørgen Eriksen
bruger siden
08-03-2006

16-04-2021 kl. 17:21

100 % retfærdig.

Dog ved vi intet om vennen som ejer Passaten om det er en 18 årig narkovrag eller bare en godmodig, hjælpsom familefar med 3 små børn, som nu ikke kan kører familien rundt.

Dette indlæg blev 16-04-2021 17:32 redigeret af dets forfatter.

KS !

KS !
bruger siden
16-01-2006

17-04-2021 kl. 09:51

Jørgen Eriksen

bruger siden
08-03-2006

skrev:
100 % retfærdig.

Dog ved vi intet om vennen som ejer Passaten om det er en 18 årig narkovrag eller bare en godmodig, hjælpsom familefar med 3 små børn, som nu ikke kan kører familien rundt.

Gør det nogen forskel?

Det var et dårligt valg, som nu har konsekvenser, hvilket er helt fint.

Jørgen Eriksen

Jørgen Eriksen
bruger siden
08-03-2006