Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Ny Passat eller brugt Audi A6 ?

Jørgen Skov

Jørgen Skov
bruger siden
20-05-2006

27-02-2008 kl. 00:03

Med alle disse kloge bilfreaks der er på denne side, kunne jeg godt tænke mig at stille et spørgsmål til bilvalg. Står og skal købe en nye/brugt bil til ca. kr. 500.000 og står mellem valget: Nye Passat 2.0 tdi st. car sportsline eller en let brugt Audi 2.0 Tdi st. car. Ca. samme pris. Såååå.......hvad siger bilpanelet, hvilket valg vil være bedst ? Ser frem til en masse spændende svar. På forhånd tak.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

27-02-2008 kl. 07:59

hvilken lexus st.car?? jeg kender kun is200 sportcross, og den er nærmere en hatchback

Ejner Skræddergaard

Ejner Skræddergaard
bruger siden
08-07-2003

27-02-2008 kl. 08:25

Men J. Skov, når nu kompetanterne er færdige, så vurdere jeg at du i den prisklasse faktisk kan få rigtige mange spændende biler. Men men, der er mange PASSATER 08 modeller til salg, 34 hos forhandlere, der kan købes for meget fornuftige penge, dertil er AUDI´s vedligelseholdelses program et par oktaver højere, afskrivening ligeså, så mellem de to vil jeg vælge VW.

Lars B.

Lars B.
bruger siden
06-01-2004

27-02-2008 kl. 09:58

Hej Skov,

Efter min mening er de to biler du beskriver her, de to flotteste sta. cars på markedet lige nu. Det som taler for Passaten i mine øjne, er lidt lavere afskrivning, billigere service og ikke mindst muligheden for at få DSG gear sammen med 2,0 tdi'eren. Hvis du ikke har prøvet denne kombination, vil jeg strækt anbefale dig at gøre det.
Audien har mere prestige, og er i mine øje en spids mere lækker designmæssigt en Passaten, men overvej evt. også den nye A4. Jeg har prøvet den, og går og ser meget frem mod maj 2008 hvor de kommer med std. car udgaven. Den er vokset ret meget i forhold til den gamle A4, og er i mine øje en skarp konkurent til Passaten.

Jeg kører selv Passat og er 100% tilfreds med bilen. Der har ikke været noget som helst, og har nu kørt 40.000 km. på 1 år.

Held og lykke med valget. Tror du bliver glad uanset dit køb.

(p.s. Hvad med en Corolla?? :o)

Søren Bindslev

Søren Bindslev
bruger siden
28-11-2005

27-02-2008 kl. 10:36

Hvad med en ny A4 stc.car? Størrelsesmæssigt skulle den være meget tæt på den nuværende A6. Motormæssigt får du den nye VW 2,0 TDI med commonrail. Du slipper dermed for den ulidelige pumpe-dyse traktorkværn som har ødelagt VW'er og Audier de sidste mange år. Samtidigt får du en helt ny bil i stedet for en brugt. Prismæssigt lander du formentlig omkring de 500.000.

Passat kan aldrig komme på tale her med et budget på 500.000. Er simpelthen en klasse under de andre.

Profil slettet

Profil slettet

27-02-2008 kl. 11:03

Jeg ville klart vælge A6- har stået i samme situation sidste år og valget blev en A6 Avant 2,0 tdi som var nem at komme af med og holder brugtprisen.. Mens mine kammerater valgte en ny passat variant som nu står med kæmpe tab og en svær omsættelig bil idet der er et HAV af brugte til salg, hvilket gør at udbuddet er enormt og prisen falder.. A6 er også klasse

Profil slettet

Profil slettet

27-02-2008 kl. 16:32

Audien er federe... og du afskriver jo mindre på en brugt bil en en ny fra forhandler som mister meget lige så snart du triller over kantstenen...

så.... AUDI

Profil slettet

Profil slettet

27-02-2008 kl. 16:34

svar... LOL

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

27-02-2008 kl. 17:53

Spændende valg.

Jeg synes måske også det lige umiddelbart kommer an på mængden af udstyr på bilerne.
Hvis Audi´en har stort set alt i udstyr ville jeg vælge den. Men hvis den er lidt skrabet ville jeg nok vælge Passat, da den har rimeligt meget udstyr.

Men man kan måske også vende den lidt om og sige at der er tonsvis af Passat på gaden. Så ryger lidt af det spændende ved bilen.
Derimod er der dog knapt så mange A6´ere.

A6 st.car er efter min smag en af markedets flotteste st.car. Den er stilfuld og elegant så det brager. Ydermere er den jo også praktisk. Der er masser af plads på bagsæde og bagagerum. Og så er der bare LANGT mere prestige i en A6.

Passat st.car er bestemt også en lækker bil, det kan man vist ikke være i tvivl om. Meeeen den er måske lidt for ordinær i forhold til A6, hvilket for nogle er et plus.

Noget helt andet er måske også at A6 har smidt det første store værditab, hvilket er til din fordel.
Passat derimod vil uden tvivl komme til at tabe en del de første par år, da det jo er en yndet firmabil. Og uanset hvordan man vender og drejer den vil Passat komme til at tabe en del, når du kører ud over forhandlerens kantsten.

Lige umiddelbart tror jeg at jeg ville vælge A6. Den er altså lige en del smukkere og mere fantastisk at se på.

Og så bør du nok lige ofre en lille chip til den, for at få maksimal køreglæde ud af din TDi.

Held og lykke med jagten

Profil slettet

Profil slettet

27-02-2008 kl. 20:51

..jeg sætter en dyd i at være på tværs ;-) de kalder mig anders modsat ude i byen..

Profil slettet

Profil slettet

28-02-2008 kl. 09:42

Hej Skov

Nu kan jeg se du har fået mange sjove svar, lige fra Toyota til Audi A4... Folk læser åbenbart ikke det du skriver... Jeg vil helt klart anbefale dig at købe en Audi A6, det er den jeg tror du får den bedste gensalgsværdi på... Passat'erne falder helt vildt i pris, fordi der er så mange personalebiler af den slags. Og en gang om året skal de bare sælges, om det så koster 50000 at have kørt i dem...

Så vælg en Audi, det er også en super flot bil...

Profil slettet

Profil slettet

28-02-2008 kl. 10:46

Hej J Skov

Jeg har netop stået i samme situation som dig - Valget faldt på en fabriksny Passat.
Jeg valgte fabriksny, fordi ny bil tiltaler mig mere end brugt - men det er jo en subjektiv holdning og værditabet kan jo først opgøres når bilen igen skal sælges.
Som andre skriver forventer jeg også at værditabet på min Passat bliver større end en brugt A6, men de kr håber jeg kommer til at glæde mig over når jeg sætter mig i de friske, rene sæder.
Vedr. selve handlen fik jeg ca. 50.000 i rabat på Passaten, og en fin byttepris for min brugte, desværre er der 8-10 ugers leveringstid.

Profil slettet

Profil slettet

28-02-2008 kl. 10:55

Sidst rettet: 28/2-08

Nisvet Omerovic

Nisvet Omerovic
bruger siden
10-01-2006

28-02-2008 kl. 19:41

Passat 2.0 tdi st.car 170 hk 380NM flymaskine mannnnn porsche har 420 NM eller audi a6 1,6 98 hk 129 NM he he heeeeeeee VW powerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Profil slettet

Profil slettet

28-02-2008 kl. 20:20

..der blev jeg så hægtet af...

Ejner Skræddergaard

Ejner Skræddergaard
bruger siden
08-07-2003

29-02-2008 kl. 07:31

J Skov, venligst bemærk at ingen af svarene kommer fra Audi ejere. Derfor må du en tur ud til forhandleren for selv at prøve. Jeg står naturligvis ved mit tidligere indlæg. (har Volvo V70 & FIAT Gr. Punto T-jet), begge kører fint og købt efter behov. God tur i week-enden, du skal have fundet din næste bil.

Sidst rettet: 29/2-08

Profil slettet

Profil slettet

29-02-2008 kl. 07:52

Tak for det Tony...Ny var jeg lige så glad for at have fået 50K i rabat som privatbillist..:(

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006

29-02-2008 kl. 08:55

Så vidt jeg kan læse er/var Anders Leth da Audi A6 ejer...:-)

Men ellers er jeg det også, og jeg vil aldrig være i tvivl. A6.....

Ejner Skræddergaard

Ejner Skræddergaard
bruger siden
08-07-2003

29-02-2008 kl. 19:41

Hold da op, nu læser jeg desværre aldrig "kommentarerne" men DOK, hvis det er mit indlæg du hentyder til, fremgår ikke, du ved det med "pæren" så er jeg jo ikke dummere pga. af mit bilvalg, men der efterlyses input fra bilfreaks, det er jeg ikke, jeg har bare forbandet meget erfaring med bilsalg, og ved at AUDI bare er dyr, meget dyr at holde kørende, det er et faktum.
PS tak for det subtile ordvalg, godt med ytringsfrihed.

Sidst rettet: 29/2-08

Profil slettet

Profil slettet

29-02-2008 kl. 20:00

Jeg har nu min 5 Audi og de har været billige at holde kørende. Fejler intet. Ruster ikke og holder prisen og så er de bare fede og i særdeleshed og designet som bare holder

Henrik Grønvold

Henrik Grønvold
bruger siden
08-08-2003

01-03-2008 kl. 17:02

Et klassisk dilemma: 3 år gl. prestigebil eller spritny mere almindelig.
Men for lige at sætte tingene i proportion så koster fra ny en sammenlignelig Passat / Audi hhv. 443K og 659K for en 140 HK TDI manuel (VW med lidt bedre udstyr) og 490/718 K hvis det skal være automatgear hvilket efter min mening er et must i den klasse. For nyprisen af en Passat kan du max. få en 3 år gl. A6 med ikke under 100000 km. på tælleren og værditabet i kroner vil være stort på begge stadigvæk. Jeg har både haft en A6 2,4 mulittronic og en Passat 2,0 TDI 170 DSG og syntes de kører fantastisk begge 2. Da Passaten var mest solgte bil sidste år vil der også som brugt være stor interesse for dem, men jeg vil give andre medhold i at der er mest opmærksomhedsværdi i Audien. Den nye A4 Avant bliver også lækker men er mindre og dyrere end Passat. Så du må afveje om det er prestige, plads, økonomi eller duften af ny bil der tæller mest.

Sidst rettet: 1/3-08