Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Ny med trailer

Profil slettet

Profil slettet

07-05-2006 kl. 19:14

Hej alle

Tak for svarene om kørsel med trailer. Jeg forstår dem sådan, at ved ejerskifte af trailer mere end 4 år skal traileren synes, ellers ikke, dvs. ikke periodisk syn her. Der betales levering og for nr. plader ved køb af ny trailer, ellers betales for omregistrering. Dvs:

- hvis man køber en ny trailer betales levering og nr. plader. Intet syn

- hvis man køber en brugt under 4 år, skal den ikke synes, og skal ALDRIG synes, men omregistreres.

- hvis man køber en brugt traler mere end 4 år, skal den synes ved ejerskiftet, men ellers ikke, samt omregistreres.

Det må betyde, at det er smartest at købe en ny eller en under 4 år, da køb af en trailer mere end 4 år kan være forbundet med omkostninger ved reparationer for at den kan synes.

Hvad mon der kan være i vejen med en trailer uden bremser efter 4 år - ikke meget vel?

Carsten

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Kurt Preben Thomsen

Kurt Preben Thomsen
bruger siden
10-02-2004

07-05-2006 kl. 21:57

Erik H skriver i indlæg 2,at traileren indgår i bilens ansvar/kasko forsikring,dette er ikke rigtigt,traileren indgår kun i ansvarsforsikringen,og er altså ikke kaskoforsikret.
Der skal tegnes separat kasko på traileren hvis man vil have den forsikret

Profil slettet

Profil slettet

08-05-2006 kl. 21:38

Siger igen tak for de gode svar/præciseringer. Mit forsikringsselskab (lille lokalt) medføorsikrede i øvrigt trækket uden beregning:-)

Profil slettet

Profil slettet

08-05-2006 kl. 21:38

Hej alle

Kan en eller flere hjælpe mig med noget, der nok er ret logisk, men ikke lige for mig.

Jeg får sat træk på bilen og vil gerne anskaffe en alm husmandstrailer.

Skal den SYNES, hvad med nr. plader, er der vægtafgift og forsikring, der skal betales, hvordan fungerer det?

Hvad er der af ekstra udgifter, hvis man køber
- ny? Er alt så inkl., eller kommer der nr. plader mv oven i listeprisen?
- brugt? Så vidt jeg kan se, sparer man maget lidt, og komme rder så ovenikøbet flere udgifter med, end ved køv af ny, akn det blive en dårlig forretning.

Håber nogen vil svare på dette.