Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Ny bil til pendling max 20.000kr, spørgsmål

Profil slettet

Profil slettet

10-09-2009 kl. 12:50

Hej, Jeg har netop fået et job hvor det kræves at pendle ca. 100 km om dagen. Jeg har aldrig købt bil før, og er helt på bar bund. Jeg er nyuddannet og har derfor max 15-20.000 at gøre godt med. * Er det naivt at tro at en ordentlig bil kan fås for 20.000, eller skal jeg vente til jeg har mere at gøre godt med? * Er der meget forskel på reservedelepriser på 'kendte' mærker * Jeg læste at driftsikkerhed er vigtigere end brændstofforbrug. Er driftsikkerhed = nyere årgang? En af mine venner har støvet en nysynet Suzuki Alto til 13.000 op til mig, men forhandleren har den ikke hjemme endnu så kender ikke årgang eller hvor langt den har kørt. På forhånd mange tak.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

10-09-2009 kl. 13:01

Hej Peter.

Du kan gå to veje.

1: Købe en billig brugt bil og krydse fingre for, at den ikke går i stykker. Vælger du denne vej, kunne den nævnte Suzuki Alto sagtens være et godt køb.

2: Brug dine 20.000 kr som udbetaling til en ny lille bil. F.eks. kunne du vælge en Fiat Panda. Så får du garanti og en ny bils køreegenskaber ig sikkerhed. Desuden kan de fleste bilmærker tilbyde billige forsikringer til nye billister.

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

10-09-2009 kl. 14:12

Hej Peter.

Jeg er enig med S.H ( det er iøvrigt langt fra altid :-) )

100km om dagen i en bil til 20.000? du risikerer masser af problemer.

For en pris mellem 60-80.000,- kan du finde en lille bil med ca. 3 år på bagen med et fornuftigt km.tal det tror jeg vil være langt billigere for dig.

Feks. en Fiat Panda eller en Kia Piccanto

Profil slettet

Profil slettet

10-09-2009 kl. 17:53

Tusind tak for de hurtige svar og advarslen mod alto'en,