Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Navigationsanlæg/gps.

Helmer Nielsen

Helmer Nielsen
bruger siden
22-11-2006

05-02-2008 kl. 08:43

Hej alle. Er der nogen der kan anbefale nogle gps'er, helst med Tmc. På forhånd tak for eventuelle svar. Mv.h. Helmer Nielsen

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

05-02-2008 kl. 08:57

Garmin Nüvi 760. Det skulle være en af markedes bedste lige PT.

Hvis jeg selv skulle have en navi af den type lige nu, blev det det Nüvi 760.

Sidst rettet: 5/2-08

Profil slettet

Profil slettet

05-02-2008 kl. 09:06

Garmin Nüvi 660 eller 760
Kører selv med en 660 der er fantastisk præcis i afstand og ankomst tidspunkt.
På tur fra Århus til Munchen var den 2 minutter forkert på ankomsttidspunkt. Herhjemme på kortere ture er den 100% præcis.

mvh Kim

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

05-02-2008 kl. 09:46

Jeg vil godt tilslutte mig anbefalingen af Garmin Nüvi 760.
Jeg har selv en 760FM, men FM-delen kan du godt spare væk, for det er helt ærligt noget ubrugeligt lort.
Resten af GPS'en er rigtig god.

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

06-02-2008 kl. 10:25

Hej Enevold.

Spændende at høre, at det rent faktisk virker for dig.
Jeg har talt med flere, som har samme GPS, og de siger alle, at det er mere eller mindre ubrugeligt.
Det irriterer mig selvfølgelig, da jeg jo har købt funktionen, fordi jeg gerne vil bruge den.

Jeg kører hver dag fra Farum til Hvidovre - dvs. mere eller mindre rundt om København.
På den tur skal jeg skifte frekvens mindst 3 gange, hvis jeg ikke skal have støj på linien.
Under en ferietur til Italien, måtte jeg helt opgive. Der var simpelthen ingen frie frekvenser til rådighed.
87,6 som du nævner, har jeg også prøvet, da der jo ikke er nogen radiokanaler, som sender på en frekvens under 88,0, men jeg får alligevel støj med ind på linien.
Kører du også i Københavnsområdet, eller er du mere ude i provinsen, hvor der måske ikke er så mange forskellige andre signal at kæmpe imod?

Profil slettet

Profil slettet

06-02-2008 kl. 17:19

Hej alle.
Det bliver mere og mere broget.
Jeg har en MioC710 og jeg synes netop IKKE at den er ret god til at finde satelitterne. Betjeningen er også lidt spooky, især hvis man pludselig vil indkoble et viapunkt. TMC funktionen er nærmest ubrugelig ( det er nok ikke Mio`s skyld - mere den lokale opdatering fra udbyder ).

Har prøvet noget opdatering på Mio-tech.com men udover at få "Børge" til at blive til "Søren" så var der ikke de store ændringer. Havde igen problemer omkring Herning`s nye motorveje som ikke vises rigtigt...

Mvh Per Rasmussen