Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Motorolie til 2,0 TDCI

Profil slettet

Profil slettet

31-05-2005 kl. 17:08

det plejer at stå i instruktionsbogen,har du kigget i den,det er ligemeget med hvad mærke det er,bare det opfylder Fords specifikationer.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

preben sørensen

preben sørensen
bruger siden
17-02-2005

31-05-2005 kl. 17:37

JEG FORESLÅR AT DU KØBER OLIE BEREGNET TIL TURBODIESEL I ET ANERKENDT MØRKE FEKS CASTROL ELLER LIGNENDE HVORHVIDT DET ER FULDSYNTETIST ELLER EJ KOMMER HELT AF SIG SELV OG SØRG FOR AT GIVE EN ORDENTLIG PRIS DET ER HELT SIKKERT AT PRIS OG KVALLITET FØLGES AD NÅR DET DREJER SIG OM OLIE.REGN MED CA.120-150/LTR.

Profil slettet

Profil slettet

31-05-2005 kl. 17:37

Jeg ejer en Ford C-Max 2,0 TDCI 135 hk. Iftm. service skal der skiftes olie. Det skal naturligvis være fuldsyntetisk, men hvilken (mærke, viskositet) ? Denne Dieselmotor er udviklet i samarbejde mellem Ford og PSA og gør anvendelse i biler fra Ford, Volvo, Citroen og Peugeot. Jeg har via henvendelser til autoriserede værksteder forsøgt at skabe klarhed over om der findes en bestemt type olie som foretrækkes og anbefales til denne motor. Men svarerne er ikke entydige, for hver henvendelse har jeg fået et forskelligt svar. Man skulle dog tro at da denne motor gør anvendelse i så mange biler, så ville der være en fælles standard for motorolien, men det lader ikke til at være tilfældet. Er der nogen i dette forum som ejer en bil med denne motor, eller som på anden vis kan hjælpe med at afklare hvilken motorolie der er bedst egnet ?