Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Mini One på gule plader?

Anders Wickmann

Anders Wickmann
bruger siden
06-08-2004

27-01-2009 kl. 16:46

Jeg har undret mig over et ting. Hvorfor kan man ikke få en MINI One på gule plader? Vi ser VW Polo, Honda Civic, Peugoet 206, m.fl. på gule plader men ikke MINI One eller MINI Cooper. Man kan få en Clubman på gule plader men ikke de andre "alm" modeller? Er der nogen der ved hvorfor det er sådan? Tak.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

27-01-2009 kl. 18:26

Der skal være en længde på 1.2 m bag bagpladen, måske er det ikke muligt i den model. I øvrigt er gulpladebiler en dår´lig forretning den dag du skal sælge den, specielt nu hvor der skal betales 5000 kr./år i strafafgift - hvem gider det når bilen er nogle år gammel.

Profil slettet

Profil slettet

28-01-2009 kl. 14:06

Det er netop gensalget der er problemet med gulplade-biler. Jeg solgte min i dec.08 (en af de nye med 5000 kr i afgift) - og den var hos de fleste forhandlere slet ikke til at sælge ej heller hvis jeg købte en ny. Jeg tror kun på, at det er en god ide til erhverv eller hvis man vil beholde bilen til den bitre ende. Markedet for gulplader biler vender nok ikke - specielt ikke med udsigten til ændrede registreringsafgifter om få år. Jeg fik dog solgt min gulplade-bil, men jeg købte også en kraftig turbo-bil der havde stået længe.

Steffen Grundahl

Steffen Grundahl
bruger siden
12-08-2004

07-05-2009 kl. 11:34

Taghøjden i bagagerummet er for kort på mini hatchback. Jeg har i stedet én Mini clubman på gule plader som er perfekt for mig.