Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Min første japanske bil
Carsten Jensen
bruger siden
06-01-2004
25-08-2008 kl. 21:19
Bil nr. 33, blev en Honda CR-V 2,0 ES med klima, dellæder, fartpilot og hvad der nu er af udstyr i sådan en. Den er fra 2002 (men fra oktober, så ALLE forhandlere vil annoncere den som en "2003" :-)
Den er på gule plader, mest fordi jeg er fattig, men nok mere sandsynligt, at det er vores bil nr. 2.
Der har været mange tyske og franske biler på matriklen de seneste 25-26 år, også nogle italienske herlige biler, men altså ikke nogle fra solens rige....
Jeg er ikke fordomsfuld angående bilmærker og har haft en ny passat fra 97 der rundede 150tkm på 2 år uden en eneste fejl. Har også haft en ny Golf V, der på 6 måneder var så hyppig gæst hos VW at den selv fandt ned til værkstedet. Men dermed ikke sagt at VW laver dårlige biler.
De franske har alle været dejlige og komfortable, nogle med unoder og andre uden, men fællesnævneren er vel, at det er lidt anderledes på nogle uforklarlige punkter. Har haft 2 stk. Megane II 1,6 16v, og man skal lede længe efter en bil der i samme klasse der kører så lydløst og komfortabel....at så gearstangen hopper rundt i skiftekullisen uafbrudt er en anden snak :-)
Honda overrasker positivt. Bevares, den er dyr pga misundelsesafgiften, men med 2 hjemmeboende store piger er der efterhånden intet der kan overraske en mere.....
Honda har efter min mening lavet en fin bil med luxus dørsmæk, gode materialer, lækker motor, og indtil videre er gennemsnittet på 11,4 km/l af den gode danske billige benzin.
Nu er det så jeg gerne vil høre lidt fra andre CR-V bilister, om de har en anden mening, eller også er glade ejere af en japansk bil, som måske er bygget i England....det ville da være morsomt.....jeg har også haft en engelsk bil....det var en MG 1300gt med sort vinyltag....men det er en anden historie.
Sidst rettet: 25/8-08