Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Meget høje forsikringer på 4x4

Carsten Jensen

Carsten Jensen
bruger siden
06-01-2004

15-10-2007 kl. 22:07

Hej derude. Da vi har et behov for en kraftig 4x4, Pajero, Patrol eller lignende stor og kraftig trækker til hestetrailer, undersøger man jo lige først lidt om forsikringsforholdene, og av for den. Mit ellers meget udemærkede selskab, Tryg vil have knap 9500 om året for en Grand Pajero fra 2001. Jeg er 44 år og elitebillist. Men læg dertil ejerafgift og misundelsesafgift, ja så er det tæt på kr. 20.000 om året.... Ved godt der er specielle forhold omkring disse tunge biler, og de har et forholdsvis højt reservedelsindeks, men også at der tages udgangs i hvid-plade udgaverne når der beregnes forsikring, men også person ansvarsdelen er høj i sådan et tungt køretøj. Hvem har et godt råd..... og ikke bare navnet på et andet selskab...tvivler på der er nogle der blot vil have en enkelt police uden at få alt det andet.....men det ville da være dejligt. På forhånd tak.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Ejner Skræddergaard

Ejner Skræddergaard
bruger siden
08-07-2003

16-10-2007 kl. 08:14

Ja man kunne fristes til at sige" sælg hesten" men du rammer ind i biler, der er lidt dyrer i drift end "normale" familiebiler. Der burde være et forsikringsselskab der kan hjælpe dig. Prøv evt Topdanmark eller Codan, måske et forsikrinselskab via en heste forening. Forvent dog ikke en præmie meget under de 9500,- selv ved et totalt engagement.

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

16-10-2007 kl. 10:38

Vi har vores Nissan X-Trail forsikret igennem Alm. Brand til ca. 6500 kr årligt incl. friskade, glasforsikring og det hele.
Det er min 29-årige kærestes bil, men hun fik lov til at overtage mine forsikringsbetingelser som eliteelist. Jeg er iøvrigt 33 år.
Det er selvfølgelig ikke vildt billigt, men jeg tror, at det bliver svært at komme ret meget længere ned i pris.