Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Mazda2 Serviceintervaller
Profil slettet
24-09-2009 kl. 16:08
Nogen der kender serviceintervallerne på en ny
Mazda 2 1,3 Advance 86 hk ?
Er det 15.000 km, 20.000 km eller 30.000 km..?
På forhånd tak
Jimi
Profil slettet
24-09-2009 kl. 18:08
Tak, havde dog håbet på 30.000 km - Har kun prøvet en lille tur, så er nysgerrig efter at høre hvad du mener med at prøve en lang tur. Lagde dog mærke til at rattet ikke kan justeres ud/ind, og sædet ryglænet kun kan rykke i hakker, og bilen efter min mening mangler komfortblik som på Fiesta og Corsa. Syns ikke jeg sad ordenligt i førersædet. Det er nok mest prisen der pt tiltaler mig med sine 153.672 kr med aircon og levering i farven sort som er standart.
Ellers nogen problemer med den?
Ellers nogen problemer med den?
Profil slettet
25-09-2009 kl. 16:11
Jimi, hvor langt kører du da om året?
For hvis du kører under 20.000 km er det vel ligegyldigt om det er ved 20eller 30.000km der er serviceinterval, for så skal du jo bare afsted en gang om året til service.
Hvis du kører 30.000 om året bør du nok overveje at købe en diesel i stedet for at købe en benzin.
For hvis du kører under 20.000 km er det vel ligegyldigt om det er ved 20eller 30.000km der er serviceinterval, for så skal du jo bare afsted en gang om året til service.
Hvis du kører 30.000 om året bør du nok overveje at købe en diesel i stedet for at købe en benzin.
Profil slettet
07-10-2009 kl. 19:24
Jeg havde indtil for nyligt en Mazda 2 Advance plus (1,3 86HK) indtil den desværre blev totalskadet! :-(
Jeg har været vældig glad for den og har fået kørt RIGTIGT mange km i den på det år og en måned jeg har haft den... Nok til at være til service 1 og 2... Service eftersyn er faktisk ikke så dyrt, det første kostede 1750 kr i Danmark det andet 216 Euro (ca. 1600 kr) i tyskland!
Jeg har ført forbrugs-logbog over de sidste 25.000+ km og der har den i snit gået 13,89 km/l - det har været i snit ca. 50% motorvej da jeg dagligt kører 2*35 km motorvej og 20 km by+landevej... Hvis jeg tager det stille og roligt med 110/130 på motorvejen og uden hidsige accelerationer og overhalinger gik den også knapt 15 km/l på de daglige arbejdsture. Mine rekorder er 19,5 km/l (hovedvejen på arbejde en hel uge) og 9,88 km/l (tysk motorvej med klampen i bund).
Jeg synes ikke undervognen var specielt hård sammenlignet med hvad jeg ellers har kørt, dog en del hårdere end mine forældres gamle citroëner (BX, Xantia (hydraulik) og Xsara (fjeder)). Og så har min 2'er altid været fremragende til at tage sving også selvom det er gået lidt stærkt. Men ikke nogen nævneværdige forskelle i hårdheden af undervognen mellem deres nye Seat Leon eller den Fiat 500 jeg nu har haft som lånebil de sidste 1200 km!
Jeg kunne dog mærke (især høre) nogen forskel fra mine lavprofil 16" alu'er til mine vintersutter på 15" stålfælge.
Ang koblingen så tror jeg det er en vanesag, den hoppede nu ikke for mig når jeg skiftede gear. Jeg har nu fået en Mazda 2 med diesel (så glad er jeg for 2'eren) og det kan tydeligt mærkes at gearkassen er en helt anden, den kan godt hoppe lidt for mig, men jeg har også kun haft den i 300 km nu(!) Umiddelbart går dieselen noget længere på literen, normalt har jeg under halv tank på 300 km, nu har jeg godt over halv tank, nok brugt en tredjedel ca! Dieselen har også noget stærkere bundtræk og det er sgu rigtigt lækkert, 1,3'er benzineren trækker først rigtigt mellem 3-4.000 omdrejninger, der kører den til gengæld ikke så langt på literen, den kører længst ved ca. 80 km/t ca. 2400 omdrejninger. Så hvis man vil spare i benzineren er det = langsom acceleration.
Jeg har været vældig glad for den og har fået kørt RIGTIGT mange km i den på det år og en måned jeg har haft den... Nok til at være til service 1 og 2... Service eftersyn er faktisk ikke så dyrt, det første kostede 1750 kr i Danmark det andet 216 Euro (ca. 1600 kr) i tyskland!
Jeg har ført forbrugs-logbog over de sidste 25.000+ km og der har den i snit gået 13,89 km/l - det har været i snit ca. 50% motorvej da jeg dagligt kører 2*35 km motorvej og 20 km by+landevej... Hvis jeg tager det stille og roligt med 110/130 på motorvejen og uden hidsige accelerationer og overhalinger gik den også knapt 15 km/l på de daglige arbejdsture. Mine rekorder er 19,5 km/l (hovedvejen på arbejde en hel uge) og 9,88 km/l (tysk motorvej med klampen i bund).
Jeg synes ikke undervognen var specielt hård sammenlignet med hvad jeg ellers har kørt, dog en del hårdere end mine forældres gamle citroëner (BX, Xantia (hydraulik) og Xsara (fjeder)). Og så har min 2'er altid været fremragende til at tage sving også selvom det er gået lidt stærkt. Men ikke nogen nævneværdige forskelle i hårdheden af undervognen mellem deres nye Seat Leon eller den Fiat 500 jeg nu har haft som lånebil de sidste 1200 km!
Jeg kunne dog mærke (især høre) nogen forskel fra mine lavprofil 16" alu'er til mine vintersutter på 15" stålfælge.
Ang koblingen så tror jeg det er en vanesag, den hoppede nu ikke for mig når jeg skiftede gear. Jeg har nu fået en Mazda 2 med diesel (så glad er jeg for 2'eren) og det kan tydeligt mærkes at gearkassen er en helt anden, den kan godt hoppe lidt for mig, men jeg har også kun haft den i 300 km nu(!) Umiddelbart går dieselen noget længere på literen, normalt har jeg under halv tank på 300 km, nu har jeg godt over halv tank, nok brugt en tredjedel ca! Dieselen har også noget stærkere bundtræk og det er sgu rigtigt lækkert, 1,3'er benzineren trækker først rigtigt mellem 3-4.000 omdrejninger, der kører den til gengæld ikke så langt på literen, den kører længst ved ca. 80 km/t ca. 2400 omdrejninger. Så hvis man vil spare i benzineren er det = langsom acceleration.