Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Mazda 6 Stationcar - erfaringer med årgang 2005-> ?
Profil slettet
01-08-2007 kl. 12:03
Vi overvejer at skifte stationcar. Blandt emnerne er både nye og nyere, fx. Mazda 6 i 2.0/2.3 eller DE.
Der skete et facelift i 2005 (eller 6). Hvad betød det i praksis?
Jeg kan ikke finde meget negativt om bilen, heller ikke som brugt bil. Men støjen skulle være noget irriterende, Xenon-lygterne ikke altid pålidelige, og 2.3/Sports-udgaven noget ukomfortabel at trille rundt i.
Vi (2 voksne og 2 børn under 10) vægter en praktisk hverdagsbil med evnerne til bilferie.
Profil slettet
01-08-2007 kl. 13:18
Min Far ejer en mazda 6 2,0 4d facelift
Det er en rigtig dejlig bil. Støj syntes jeg ikke er noget problem i den, heller ikke selvom der er monteret 16" fælge. Har dog ikke prøvet 2,3 så kan ikke udtale mig om den.
I øvrigt skulle det være en af de bedste biler mht driftssikkerhed (se div. tyske test) Der har da heller ikke været nogle problemer med "vores"
Det er en rigtig dejlig bil. Støj syntes jeg ikke er noget problem i den, heller ikke selvom der er monteret 16" fælge. Har dog ikke prøvet 2,3 så kan ikke udtale mig om den.
I øvrigt skulle det være en af de bedste biler mht driftssikkerhed (se div. tyske test) Der har da heller ikke været nogle problemer med "vores"
Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004
01-08-2007 kl. 15:06
Det jeg har set som fremhævet i forbindelse med det facelift er en reducering af støjen, hvor meget bedre det er blevet er jeg ikke sikker på. Mekanikken og dens stabilitet får normalt ros, men modstandskraften mod rust får ikke. Faktisk har Mazda 6 ”vundet” en ikke voldsom velkommen pris i Tyskland for netop rust http://www.autobild.de/aktuell/meldungen/artikel.php?artikel_id=12945
De listede krav er der vist rigtigt mange bud på.
Med venlig hilsen Kim
De listede krav er der vist rigtigt mange bud på.
Med venlig hilsen Kim