Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Løber tør for strøm

Jørgen ........

Jørgen ........
bruger siden
08-03-2006

03-09-2022 kl. 10:30

Hej

Læste denne artikel.

https://nyheder.tv2.dk/business/2022-09-02-loeber-danmark-toer-for-stroem-afbrydes-boliger-som-nogle-af-de-foerste

Hvis elprisen stiger endnu mere voldsomt eller der bliver rationering på el, hvad vil der ske med bilparken af el-biler, vil priserne falde på dem, eller vil folk ikke købe elbiler, da det ikke vides om man kan 'tanke' dem op?

Altså Clever har jo allerede sat prisen op til det dobbelte med deres energitillæg som jo er tæt på 700 kr om månedet - hvor meget vil folk snart give for et abonnement ?

Og hvis strømforsyningen i Danmark som i artilken nævner, at husstande er det første det går ud over, hvad så med el forsyningen til Clever og de andre selvskaber ?

Dette indlæg blev 03-09-2022 10:45 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

03-09-2022 kl. 13:44

Det er bare utroligt dårligt PR arbejde fra Clevers side.

Når de sætter prisen på abonnementet op, så stiger prisen på refusion også på din hjemmelanding. Så samlet koster det nok dig lidt mere, men ikke helt det du får ud af deres udmelding. Har ike Clever, men mener de refunderede 5,33 kr/kWh du ladede hjemme i August.

Dem det rammer mest er dem der lader udenbys, eller lader på en clever stander ved en lejlighed.
Dem med lejlighed, får altså en mer pris på eks 700 om måneden.
Dem der lader udenbys, stiger til omkring 9 kr/kWh.

Ja udenbys bliver dyrt. Og er også lidt dyrer end køre benzin.

Men helt ærligt med 45000 km om året, så er det ikke 1000-1500 km vi lader ude i byen. Ofte er det en sjatladning på 10-15 kWh for at komme hjem.

Dette indlæg blev 03-09-2022 13:46 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jan Gregersen

Jan Gregersen
bruger siden
01-04-2005

03-09-2022 kl. 14:41

Jørgen ........

bruger siden
08-03-2006

skrev:
Hej

Læste denne artikel.

https://nyheder.tv2.dk/business/2022-09-02-loeber-danmark-toer-for-stroem-afbrydes-boliger-som-nogle-af-de-foerste

Hvis elprisen stiger endnu mere voldsomt eller der bliver rationering på el, hvad vil der ske med bilparken af el-biler, vil priserne falde på dem, eller vil folk ikke købe elbiler, da det ikke vides om man kan 'tanke' dem op?

Altså Clever har jo allerede sat prisen op til det dobbelte med deres energitillæg som jo er tæt på 700 kr om månedet - hvor meget vil folk snart give for et abonnement ?

Og hvis strømforsyningen i Danmark som i artilken nævner, at husstande er det første det går ud over, hvad så med el forsyningen til Clever og de andre selvskaber ?
Det er lidt interresant.

Glem alt det fis on El-Bil vs Forsil Bil, det løb er kørt for mange, det er ikke værd at spilde mere tid på.
Der nogle med specielle behov, hvor Diesel, Hybrid, Plugin Hybrid eller Brint er en bedre løsning.



Selvfølgelig stiger omkostninger på brug af en El-Bil også.

Men det er stadig billigere at bruge en El-Bil.

Men der har været en diskution om hvorvidt el-nettet kan bære den omstilling.

Energinet siger: Ja det har vi styr på.

Men for blot 2 dage side forsøgte jeg at finde ud af hvorfor står vors Vid Møller stille når det blæser?

En artikel sagde: El-Nettet kan ikke bære det væk.


Spørgsmålet er: Hvofor stiger vores el ?

Jeg ved det ikke, vi har masser af grøn el, vi bruger stadig kul, olie og gas.

Olie priserne har infllydelse på transport af Kul og Bio brændsel og løn.
Men vind og sol koster det samme.



Hvis strømmen stiger kan Clever m.fl. ikke holde prisen nede, de er nødt til at sætte prisen op.

Benzin og Diesel er jo også steget.

I 2019 kunne jeg tanke Benzin for 9 kr/l nu koster det 15 kr/l i runde tal.

Og vi har en inflation på ca 7%

Har du i øvrigt bemærket at til trods for der er 1,5 kr mindre i fast afgift på Dielsel i forhold til Benzin, har Benzin den seneste uge været 60 øre biligere end Diesel?

Dette indlæg blev 03-09-2022 14:41 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg