Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Lille, lækker, men også meget sikker pigebil søges

Profil slettet

Profil slettet

31-05-2009 kl. 22:37

Jeg er på udkig efter en lille, lækker og sikker bil til max 200.000 og ikke meget mere end 2 år, som er rimelig driftsikker, og ikke er for dyr at have. Jeg har kigget på en Mini eller en Peugeout 206 Cabriolet, men kan ikke rigtig finde ud af, hvor sikre de er (altså hvis man er impliceret i et uheld - de er jo ikke så store...), hvor driftsikre de er og om det i det hele taget er et godt køb. Nogle idéer til andre lækre biler, der opfylder de krav? De bedste hilsner Karina

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

01-06-2009 kl. 14:54

Tusinde tak for jeres input. Jeg har selv overvejet en Fiat 500, da den er så sej. Hvad med en Peugeout 107? Den er billig og ok at se på, og samtidig har den 4 ud af 5 stjerner i crash test. I så fald ville jeg nok få læderindtræk i den for at gøre den lidt lækker. Er der nogen, der ved, om man kan få det eftermonteret, så jeg kan købe een brugt og så få læder i den eller?

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

01-06-2009 kl. 16:05

Profil slettet

Profil slettet

01-06-2009 kl. 20:23

Mange tak for al jeres hjælp. Jeg er nået frem til, at det nok er bedst for mig at fokusere på en bil, der ikke er så dyr at have, og jeg må også indrømme, at det er tiltalende ved 107'eren, at den udover at være billig i drift, sikker 4 ud af 5 i crashtest er billig i anskaffelse. Når det nu kan lade sig gøre at finde en bil i den prisklasse, er det absolut at foretrække for mig. Jeg kører 50 km dagligt kombineret i by og på motorvej og i fritiden er det mest bykørsel. Det er en fordel for mig med en mindre bil, der er nem at parkere... Jeg har desværre også bare et luksusgen, der gør det nødvendigt for mig at få een eller anden snert af luksus lusket ind i bilen, og alufælge + læder, cabriolet eller lign., kan gøre det for mig :-)

Bo Hovmand

Bo Hovmand
bruger siden
12-01-2006

02-06-2009 kl. 10:25

Hej Karina,

Køb den nye Polo, den er super sej, sikker og rigtig lækker.

Bo

Profil slettet

Profil slettet

03-06-2009 kl. 14:51

Den er ikke billig, men den er så absolut heller ikke som man forventer .. Toyota IQ!

Hvis der ikke er behov for plads til oppakning, hvis du også har andre med i bilen, så er den altså GENIAL. Den vender på en fem-øre (jeg lavede uvendinger på en villavej) og virker klejn, men kvalitetsfornemmelsen er i top, dørene er tunge og ikke så blikkede og så ligger den tungt på vejen når først den er i gang, så man sidder ikke med en urolig fornemmelse, trods størrelsen

Mener at Bilmagasinet udtalte i en test, at det er lykkedes Toyota at proppe en bil i golfklassen ned i et mikroklasse karrosseri

Profil slettet

Profil slettet

03-06-2009 kl. 14:53

Hey med jer alle - tusinde tak for jeres hjælp. Jeg tror det ender med en Mini - er blevet ret forelsket i dens trendy design, og den har fået 5 ud af 5 i crashtesten. Samtidig skulle den efter sigende være en rigtig god kvalitet og ikke være så dyr i drift :-)