Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Leasing AUDI vs. BMW (vs. Mercedes)

Profil slettet

Profil slettet

11-09-2009 kl. 20:25

Nyhed: Audi leaser også ud.. Men som ellers trofast VAG-mand må jeg sige de skal oppe sig ikke så lidt mere, hvis de vil kabre kunder fra BMW: http://www.bilbasen.dk/NewsTestsGuides/ViewNews.aspx?NewsId=26987 Det er jo tåbelige priser. Enhver som kan låne lidt i banken kan på 5 min. regne ud det, at det i den grad kan betale sig at købe i stedet for at lease Audi ! Modsat BMW som ( hvis man absolut vil køre BMW) meget bedre kan betale sig at lease end at købe. Mercedes: kom ind i kampen, i er alt for dyre i privat leasing !!

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006

12-09-2009 kl. 01:13

Ikke helt enig. Eksempel: Audi A3 1,6 MPI

Leasing over 3 år: 35.000 + 36'3269 = 152.684 kr

Køb til listepris 280000 med 35.000 i udbetaling og 40% afskrivning over 3 år / 60.000km:

Afskrivning: 112.000 kr
Renteudgift efter skat v 7% rente: ca. 34.000
Service over 3 år: 15.000
I alt 161.000 kr

Samme tal for Audi A4 2.0 TDI 143Hk giver ca.245.000 kr ved leasing over 3 år imod ca. 277.000 kr ved køb.

Jokerne er renten og afskrivningen. Nogle ønsker så at se om de kan minimere værditabet ved at sælge bilen selv, andre foretrækker leasingmodellen hvor bilen bare skal afleveres.

Så egentligt synes jeg det hænger meget godt sammen.

Michael Bitsch Johansen

Michael Bitsch Johansen
bruger siden
06-01-2004

12-09-2009 kl. 16:00

Nu skal man så også lige tage højde for, at man på BMW (og sikker også Audi) kan få enorme rabatter på listeprisen. Bare man har de rigtige forbindelser.

Så kan billedet lige pludselig komme til at se anderledes ud.

Når man leaser skal man så også lige huske på, at man kommer til at hænge på skrammer, buler mv. når man afleverer den igen..

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006

13-09-2009 kl. 01:24

@Thomas Pedersen.

Min kommentar går kun på at leasingprisen hænger meget godt sammen med købsprisen. Men jeg er enig med dig i at Audi stadig har et stykke vej før deres leasingtilbud matcher BMW's. Men trods alt positivt at de endelig har fået lettet røven :-)

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

13-09-2009 kl. 09:55

Leasing er en fis i en hornlygte.

De mærker som rent faktisk kan SÆLGE deres produkter kan det ikke betale sig at lease.
Derimod mærker som BMW de er nødt til at sælge derer produkter til en MEGET lav pris til et leasingselskab, bare for at få noget ud og køre.
Hvis du ikke kan sælge dit hus, så kan du måske leje det ud. (samme princip)

Når jeg ser et laesingtilbud fra feks. BMW med en bil der har en listepris på feks. 600.000,- og en beskatningsværdi på 400.000,- (beskatningspris er lig med fakturapris), så tænker jeg; de må godt nok være presset for af slå 200 kilo af prisen bare for få et par biler ud og køre.

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

13-09-2009 kl. 10:32

Til Michael.

Du har helt ret :-)

Jeg kører ikke BMW, jeg kan dog godt forstå hvorfor visse mennesker er facineret af een.

Mit synspunkt er bare at du for en STOR merpris får LIDT mere end feks. hvis du køber en Opel eller Ford.

Jeg har iøvrigt kørt en del i en C5 2,7 HDi 208HK jeg smilede også STORT da jeg steg ud af den. (listepris 540.000) incl. aut.gear,dellæder, 2-zonet klima mm.
Hvad koster tilsvarende 530D ??

Forstå mig ret, jeg har ikke noget direkte IMOD en Bimmer , men i Danmark med vores afgifter er merprisen altså latterlig.

Det skal dog ikke afholde mig fra at ønske dig "god tur" i din 530ér

Sidst rettet: 13/9-09

Jens Madsen

Jens Madsen
bruger siden
28-05-2006

14-09-2009 kl. 18:36

Har nogen undersøgt hvordan økonomien i privatleasing ser ud hvis man kører mange, dvs. flere end 50.000, km om året? Alle leasingtilbud er skruet sammen omkring 15000-20000 km om året.

Profil slettet

Profil slettet

15-09-2009 kl. 17:15

Der kommer på et tidspunkt i nær fremtid med høj sandsynlighed en omlægning af registreringsafgiften og så vil jeg ikke være den der lige har anskaffet en ny bil med 180% afgift. Ved at lease undgår du risiko på værditab.
Ja du bliver beregnet for buler ved aflevering, men ejede du selv bilen ville du også komme til at betale for bulerne i for af at den er mindre værd ved salg.
Der er rigtig mange faktorer der bør overvejes ud over pris før man vælger eller fravælger leasing.
/Carsten

Ole Vilhelm Rønne-Christensen

Ole Vilhelm Rønne-Christensen
bruger siden
29-07-2007

27-09-2009 kl. 11:43

Man skal også være opmærksom på. at det kan være forbundet med store omkostninger, hvis man vil ud af en leasin kontrakt under den angivne periode (typisk 3 el. 5 år).
Har selv været i den situation, at vi fik et ændret behov, og dermed ville ud af kontrakten. Her går man ind og ser på, hvor meget leasingselskabet går glip af i den resterende periode, og du har at betale ved kasse et.
Så man skal, som mange andre her skriver, tænke sig godt om.